Till mina läsare

Det är kul att ha mycket läsare på sin blogg och där är ännu roligare när ni lämnar kommentarer. Antingen här eller på Facebook.

Men ibland dyker det upp läsare och kommentarer som får mig att undra vad det är för fel på dom. Som den här kommentaren till exempel.

"???????????????????????????????????????????????
om In pain!:
Ja, nu har jag läst din blogg några veckor. Jag har bildat mig en uppfattning om dig. Slutsatsen är du är väldigt sjuk. Då menar jag inte din rygg!!!!!!!!!!!
IP: 90.239.132.96"

Observera det överdrivna användandet av frågetecken och utropstecken! I vanliga fall så brukar detta tyda på personen som skrivit har uppnått den språkliga mognad som brukar komma ungefär vid 10 - 14-års åldern.

Nu tror jag inte att många barn läser min blogg, förutom mina egna, så slutsatsen blir att personen i fråga har den mentala och språkliga mognaden hos en 10 - 14-åring.


Nu var jag kanske lite elak, men jag blir så arg och sårad när jag får sådana här kommentarer. Men samtidigt så tänker jag att varför skulle jag bli skonad, när jag vet att folk med allvarligare sjukdomar än den jag har också får in sånt här på sina bloggar.

Så härmed utlyser jag en tävling som jag kallar "Spåra IP-Adressen!"

IP: 90.239.132.96

Vinnande bidrag vinner en trisslott!

Noterade förresten också att denna kommentar kom på ett inlägg där jag länkat till kristen musik. Något jag vet sedan förut har retat upp vissa personer.

Så jag avslutar med en annan sång då:

Om alla som var dumma - chicka-bom-chicka-bom-chicka-bom- bom-bom - hade varsin trumma - chicka-bom-chicka-bom-chicka-bom-bom-bom. Det vore väl bra? Chicka-bom



Kommentarer
Postat av: Anonym?

Hmmm...visst är det sorgligt att personer som lämnar dylika kommentarer aldrig vågar stå för sina åsikter! Det är alltid anonyma eller fejkade användare.

Var man eller kvinna och stå för vad ni säger för bövelen!



/Anonym?

(eftersom jag lämnat min emailadress i fältet ovan är jag inte anonym för bloggaren :))

Ps.

ip-adressen verkar härstamma från Örebrotrakten.

Ds.

Postat av: ?

Ett frågetecken räcker!

Kul kille du är.

Jag har läst igenom några veckors inlägg här på bloggen. Lika länge som du har följt den.

Min bedöming av dig, baserad på din bedömning av bloggaren efter att ha läst ungefär 25 inlägg, den är att du är dum i huvudet!

2010-10-10 @ 21:03:28
Postat av: Kristina Birkesten

Hej Helén!

Har just kikat in till dig och hade tänkt läsa lite i lugn och ro och så får jag se den här kommentaren du skriver om.



Ja, det kan inte vara annat än en person med en grav underutveckling. Jag är ledsen för din skull och tycker det är mycket sorgligt med människor som håller på så här.



Och, som du skriver, ser man dom tyvärr lämna sina anonyma genuint elaka avtryck lite här och där.

Till och med hos de som skriver om sina cancersjukdomar och är i slutet av sitt liv.



Jag förstår att man blir jätteledsen. Det är lätt att säga "ta det inte personligt", men jag önskar så att du kunde blåsa bort det.



Jag skickar en stor kram till dig!

2010-10-10 @ 21:17:06
URL: http://kristinasryggdagbok.blogg.se/
Postat av: Mikael Gustafsson

Ip adressen kommer ifrån mellan Stora vänsjön och väg 84. I jämtland.

Hälsningar från Micke Gustafsson.

Ps. Självklart om man yttrar sig att man måste ange sitt namn. Det är en regel på nätet.

2010-10-10 @ 22:51:59
Postat av: Madde

Mogen kommentar...

Det bästa man kan göra är att ignorera!

Kram och lycka till nu!

2010-10-11 @ 09:44:28
Postat av: Ella

Förstår att du blir ledsen av såna kommentarer. Och ännu värre när personen är anonym! Har själv blivit påhoppad många gånger på bloggen över sånt jag skriver.

Men stå på sig! Du är en supertrevlig människa! Kram på dig!

2010-10-11 @ 10:10:14
URL: http://ellinoranderssson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0