Sista veckan på Målda

och såååå  mycket att göra. Dessutom har maken extra mycket jobbjobb denna vecka. Men det fixar vi!! Börjar bli rätt tomt och konstigt i huset nu. Men snart har vi ett nytt att inreda. Så fort vi är på plats och mätt lite väggar och sånt så bär det iväg och handla tapeter och färg. Sen sker inredning och fixande i en farlig fart.

Blir inköp av svarta sopsäckar och fler flyttkartonger idag. För nu börjar det bli dags även för vissa kläder och även köksporslin att packas ner.

Nilla undrade om huset ligger i Edsbyn och det gör det. Centralt och bra, fast ändå inte mitt i.

Till underbara Frau Biber och alla andra bibrar skickar jag en stor kram. Vi är många som saknar Marie och det går inte en dag utan att jag tänker på henne, att tårarna kommer men även att jag skrattar åt nåt tok som jag förknippar med Marie. Ofta kommer jag på mig själv med nåt uttryck som hon alltid brukade säga. I synnerhet nu när jag funderar mycket över heminredning, ett intresse vi båda hade gemensamt, så tänker jag ibland på saker hon sagt. Om fulfuru eller om sterila minimalistiska hem.... något vi båda avskydde.
Tänker på hennes otroligt träffsäkra sätt att få ett hem mysigt med enkla medel. Hennes totala orädsla för färg i inredningen. Men framförallt i juletider. Ska göra ett försök att få in lite Mariemys i inredningen av mitt nya hem.

Ha en go dag allesammen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0