Smagen är som bagen

så brukade min kompis Marie säga och det är så sant det! Jag älskar vitmålade möbler och vit inredning. MEN nu har jag fått 3 inredningstidningar i min brevlåda som har julspecial och jag blir så besviken när allt är vitt. Visst vill jag ha en vit jul, UTOMHUS! Men inne vill jag ha julmysigt. Dvs mycket rött, levande ljus, osv som ger en mysig stämning. Det hemskaste jag såg idag var ett rum som man i tidningen hade gjort "julfint" i. Det var vitt golv, vita väggar, vitt tak, vilket i och för sig är ok, men inte om man har en vit gran med silver i, vita blommor och en tomtesäck i silver.
Herregud man får ju ta på sig solglasögon inomhus. Och inte det minsta juligt alls såg det ut. Det mest juliga jag såg i den tidningen var ett litet rött broderi i en kritvit gardinkappa.
Så nu har jag mörrat över det! Nu ska gubben låna min dator för att installera nya program och jag ska gå och tända ljuslyktor. Röda givetvis!
PS dock gillar jag inte färgade lampor i julgranar och ljusstakar.
Så nu vet ni det :)
Men det är jag det..... smagen är ju som bagen... delad!
TJO

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0