Måndag morgon.....

Hade så ont i ryggen igår så intog sängläge ganska tidigt. Såg på tv och surfade lite medan mannen i mitt liv spelade dataspel (Wii). Jag blir så glad när han ibland tar sig tid att göra det, han arbetar annars så mycket. Tog smärtstillande innan jag skulle sova och somnade på stört. Men vaknade vid halv fem av att hunden Hugo fick för sig att han skulle ha pusskalas. Normalt brukar vi inte ha hundarna i sängen, men Hugo var så nybadad och mysig så han fick bli hos oss i natt.

Så jag slocknade igen kl 8 när mannen steg upp för att skjutsa dottern till skolan. Sen vaknade jag av att han kom in med frukost på sängen till mig innan han for till jobbet. Jag har det bra jag! Nu ska jag försöka ta mig upp ur sängen och i ett skönt bad. Sedan tror jag faktiskt jag ska sätta mig och sola en stund och planera semestern. Fick klartecken från vår underbara vän och djurvakt igår att hon gärna bor hos oss när vi är borta även i sommar om vi vill åka på semester. Efter som ingen tik har löpt och blivit parad ännu så lär det inte bli några julivalpar i alla fall. Vilket för all del är bra. Då är vi lite fria i sommar.

I lördags firade vi lilleman som fyllde 11. Det var en otroligt mysig dag. Han var så glad och nöjd och släkt och vänner var här på kalas och jag bakade prinsesstårta som han hade önskat. 2 st t o m, så då blev det nästan en hel tårta över till mors dag på söndagen också, vilket var praktiskt.

I går var mannen och jag på en "fira mamma" turné. Vi åkte först till svärmor och lämnade blomma, blev bjuden på god mat och dryck och tårta. Satt och pratade en stund, vilket alltid är mysigt. Sedan åkte vi till mina föräldrar. Fast på vägen dit så passade vi på att stanna förbi på norr och handlade lite fina växter till vårt nya fina blomland på framsidan. Sedan skulle mannen in till en kompis och kika på hans dator, vilket gick hyfsat snabbt. Efter detta så passade vi på att kika in på loppisen som ligger tvärs över gatan vid Öjollas. Det var jättekul, för jag hittade en otroligt fin gammal lampa som mannen fick hänga upp i halletaket när vi kom hem. Det var väl nån sorts morsdagspresent till mig själv, resonerade jag, trots att jag fått en jättefin byst/figur/staty i cement från en antikaffär i Bollnäs som min man införskaffat "från barnen" som det hette. Men han vet hur länge jag gått och suktat efter den.

Väl hemma hos mamma så blev det mera kaffe och tårta. Men är det mors dag så är det ;) Satt där ett tag och pratade också. Fick även träffa min kusin och hennes goa ungar ett tag innan vi for hem.

Till middag blev det en god Carbonara.

Nu är det hög tid att börja dagen. Ska till sjukgymnasten i eftermiddag också.

Vill hurra för min stora son Alexander som fyller 23 idag! Hurra, hurra, hurra, hurraaaaaa!!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0