Hallfönstret med de söta änglakrukorna.

img_0022 (MMS)

Det var lite svårt att få någon bra bild eftersom det är så ljust ute. Men krukorna har jag köpt för 5 kr styck på second hand. Den ena var guld, den andra var gulmålad. Jag målade dem vita och limmade en söt vit spets upptill. Längst bak står en katt som min äldsta dotter gjorde åt mig i slöjden när hon var liten. Den var svart från början, men även den målade jag vit och den har samma spets runt halsen som den som sitter på blomkrukorna. Pojken och hunden "Kan du inte tala" passar fint bredvid tycker jag. Kan ni tänka er att i de flesta fönster i detta hus har man lagt en masonitskiva på fönsterbrädet. Den har jag slitit bort och vitmålat det gedigna träet som var under. Man måste verkligen ha älskat masonit förr i tiden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0