Diskbråck

Jaha nån sorts diagnos fick jag när jag träffade min läkare i fredags. Diskbråck i nacke och ländrygg. Låter inte så kul och det är det inte heller - jag lovar.

Mer information om omfattningen av eländet får jag när jag träffat ortopeden och fått magnetröntgen. Hur lång tid det dröjer?? Tja...inom 77 dagar stod det i brevet jag fick från ortopeden för ett par veckor sen. Hoppas det blir förr istället för senare....

Idag har jag pallrat mig ut och suttit väl påpälsad i solen på en gammal spark. Det var skönt att få känna solen och höra takdroppet. Snön har rasat från vårt balkongtak och från hundhuset.

Kvinna som jag är (jo man får skriva så när det är internationella kvinnodagen) så kunde jag förutse takraset på hundhuset så jag plockade in de hundar som var i hundhuset och satte dom i säkerhet inne. För ena sidan av taket sluttar precis ut mot hundgården och man vill ju inte se sina hundar begravda under en massa snö.

Ikväll har mannen bio sen ska vi äta lite god mat och umgås bara han och jag. Vi har nämligen alla barnen nere i Stockholmsområdet denna vecka. Det är ju sportlov här uppe nu.

Helgen spenderade vi i Stockholm. Så underbart var det. Mannen föreläste i Södertälje och jag och lilleman passade på och besöka Tom Tits experiment och hade en rolig eftermiddag där.

Vi var inbokade på Scandic i Södertälje av de som mannen föreläste hos, men som tur var är ju Scandic en stor kedja så vi bokade raskt om till Scandic Malmen inne i Stockholm eftersom vi hade musikalbiljetter till Grease på Göta Lejon på kvällen. Det var lilleman som fick välja musikal eftersom han aldrig varit på musikal förut. Vi hade en riktigt mysig lördagkväll i stan. Vi hann tom med att bjuda Johanna på mat innan musikalen. Maten där vi åt var rätt god men serverades fisljummen på gränsen till kall och gräddsåsen till pastan hade nog dunstat eller nåt och kantarellerna var till antalet fyra. Men vinet var kanongott. Husets röda... ett italienskt vin, minns tyvärr inte namnet. Men gott var det och på det stora hela var middagen god. Sällskapet var det bästa så det var nog det som gjorde det.

Söndagen avslutades med lite shopping på Stinsen och jag gav mig sjutton på att INTE bara köpa svarta och vita plagg. Så det blev grönt, rosa, lila, blått.... vore jag en tonåring så slängde jag väl ut plaggen på golvet och fotade... men det är jag inte... så därför får ni använda fantasin...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0