Lyx!

Anlände till Scandic Plaza i Umeå


i går runt kl 18.00. Parkerade bilen i ett varmgarage och checkade in på hotellet. Gick sedan upp till vårt fina rum och lämnade våra väskor. Sedan bar det iväg till Bishop Arms



för lite god mat och dryck. Mycket gott och trevligt.

Trötta som vi var slocknade vi runt 21 och sov som stockar till klockan ringde halv 9. Snoozade i 20 minuter sedan klädde vi på oss och gick och åt en mycket god hotellfrukost, tillsammans med andra hotellgäster samt ett gäng poliser iförd full mundering vilket inkluderade vapen.

Själv tycker jag inte att det är trevligt att se pistoler när man ska äta frukost. Tur att det var mest svenskar för jag kan tänka mig att folk som kommer från andra länder där de upplevt krig och där man kanske har helt andra referenser till polismakten och vapen än vad vi har skulle känt obehag.

Hursomhelst så tycket inte jag det är lämpligt, men det kanske bara är jag det... inte vet jag. Dom hade i alla fall den goda smaken att sätta sig lite undanskymt i allafall.

Underbart god frukost var det i alla fall. Eftersom vårt plan inte går förrän 16.10 och incheckningen öppnar 14.10 så har vi gott om tid på oss. Den använde vi bla till att se lite på summering från Allsång på Skansens 30 års jubileum på tv. Jag passade även på tillfället att göra lite egen ansiktsbehandling, peeling och la lite extra krut på min make up och hårfixning. Beräknar att åka härifrån runt kl 13. Då har vi gott om tid att ta oss till flygplatsen

och kan checka in i god tid och kolla utbudet av tax-free varor.

Högst på min priolista över shopping där ligger ett illrött nagellack.



Det måsta jag ha på mina tånaglar



och hittade inte mitt eget hemma. Sen blir det säker ett och annat roligt inköp ändå där.

Fösöker nog luncha på flygplatsen också eftersom det är en drygt 6 timmar lång flygresa som väntar. Har beställt mat på planet också.

Det märks att man är riktigt vuxen när man planerar så man inte riskerar att svälta ihjäl i allafall. Ha ha ha....

Middag hoppas vi inta på någon mysig kanarisk restaurang.

Hoppas kunna uppdatera lite här under veckan som kommer.

Nu drar vi till värmen!
Ha det bäst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0