God mat

I dag när jag varit på Arbetsförmedlingen funderade jag på vad jag skulle äta idag. Man blir ju lite fixerad när man bara äter en "riktig" måltid per dag. Jag har ju ätit kalla sallader flera dagar nu så jag kände verkligen för varm mat idag.

Jag gick in på Ica och köpte en grillad kyckling. När jag kom hem fräste jag wookgrönsaker (euroshopers - billiga OCH goda) i en wookpanna utan minsta fett i, sedan slängde jag i bitar av den grillade kycklingen utan skinn och så lite flingsalt på det. Avslutade med några halvor körsbärstomater och en matsked creme fraishe. VANLIG creme fraishe. Jag försöker undvika lightprodukter och jag tyckte att när jag inte använt något stekfett alls så kan jag ju använda vanlig creme fraishe med gott samvete. En matsked bara dessutom.

Hursomhelst så var det kanongott och jag känner mig jättenöjd med mig själv.

Köpte med mig en tidning, Lantliv som jag strax ska avnjuta....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0