Nöden är uppfinningarnas moder

Eller hur det nu är det heter. I går blev tapetseringen klar i vårt kök, men av nån anledning fattades en liten bit tapet. Det var den bit som skulle suttit över en av arbetsbänkarna, där katterna har sin matskål. Vi funderade och funderade. Skulle vi verkligen kosta på en ny rulle för flera hundra kronor eller skulle vi ta den del av kaklet vi hade kvar sen badrumsrenoveringen på gården och kakla den lilla delen. Kaklet visade sig inte passa så då blev det till att fortsätta fundera. Ett alternativ var naturligtvis att helt sonika måla ytan men det verkade lite tråkigt. Eftersom vi ska sätta Brandéns pärlspont runt bardelen så skulle det ju funka att sätta pärlspont där ovanför också. Men efter att ha mätt och räknat så insåg vi att i så fall räckte inte en förpackning utan vi skulle behöva köpa två.

Vi började fundera vad vi hade i huset som vi skulle kunna använda i stället. Då kom vi på att vi hade tapetrester efter sovrumtapetseringarna. Så nu sitter den fina tapeten som vi har som fondvägg i sovrummet där i svart-brunt och guld. Det blev kanonfint. Så ikväll hoppas jag att pärlsponten kommer på plats runt bardelen. SEN är det dags att julpynta på allvar.

Eftersom vår stora bil är utlånad och kommer åter på onsdag kväll ska maken ut och ta julgran först på torsdag. Längtar att få se den på plats. I vår familj blir det mycket matförberedelser också och eftersom mannen är ledig från och med onsdag så hoppas vi få allt färdigt i tid. Julen är en härlig tid och den behövs verkligen i den mörkaste av årstider. Det är så vackert ute med all snö som fått ligga kvar hela tiden sen den först kom ner i november.

Dags för våra tre hundar att få ett bad, bli kammade och julfina. Ska försöka hinna det idag eller i morgon. I morgon kväll är det julfest med mannens jobb.

Försöker att fokusera på operationen också. Den är så nära förestående nu och jag fattar det väl inte riktigt förrän jag blir inlagd en 11e. Till min vän Nilla vill jag säga att du är jättevälkommen att hälsa på mig på sjukhuset. Jag kan tänka mig att jag är rätt flummig såväl torsdag som fredag, men jag pratar väl mest tok ändå jag så det kanske inte är så stor skillnad... ha ha ha....

Så nu är det dags att fånga denna dag med :)

Ha en underbar dag!

Kommentarer
Postat av: Nilla

Jag kommer, var så säker. Och till dess hoppas jag att ni får en riktigt, riktigt trevlig jul i ert nya hus.

Kram

2010-12-20 @ 12:42:58
URL: http://nillasdagar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0