Komihåglappar

När man går hemma och är sjuk blir man lite lullig i huvudet. I alla fall blir jag det. Jag måste skriva komihåglappar både till mig och till maken. Jag känner mig ibland lite som huset sambandscentral. Den som tänker och planerar vad som måste göras och ser till att logistiken stämmer. Då är det bra med papper och penna. Har dem alltid till hands.

Vissa perioder kan jag vakna runt 3 på natten och inte kunna somna igen för då går hjärnan på högvarv. Tjong säger det bara och så löser jag världsproblemet i ett nafs. Njae... ibland bara... för det mesta grubblar jag på hur de ska lösas.

Nu till huset - Åh vad jag älskar vårt nya hus!! Det finns inte ord! Det är inte tip-top och klart, men jag älskar det i alla fall. Det är så fint, och lättstädat och nu när adventpyntet gör det ännu mysigare så kan man inte ha det bättre.
En sak jag skrivit på mannens lista är att fotografera några rum. Så jag kan lägga ut här i bloggen som jag lovat så ni får se hur det ser ut. Sovrummen är ju klara, alla tre i stort sett så dem kan man fota. Köket kommer på bild så snart tapeten är på plats. Vet ni hur länge vi skjutit på att skrapa bort den gamla tapeten (det vet inte jag och vill inte veta heller, men länge är det).

Mannen är en bättre fotograf än jag (i alla fall klarar han all teknik mycket bättre än jag) Därför får han fota. Så slipper ni iPhone bilder som känns som det är det enda jag kan ta just nu.

Det jag hoppas blir gjort innan jul är tapetsering i köket och målning av "fulfurutak" i hallen. Förresten kanske det är gran eller nåt... men det får heta "fulfuru" i alla fall. Bra ord tycker jag till sån där hemsk gulnad trä.

Nej vitt ska det bli i taket. Så känns hallen mycket ljusare.

Så just nu är det mest färg och tapeter som gäller. Längre fram blir det lite annat med, men det dröjer.

Tror jag för övrigt har fått in alla trasmattor nu så nu kan man välja och vraka igen. Inte för att jag har så många golv med mattor. Har en trasmatta i badrummet, det är väl där jag kan variera. Eftersom jag är tvättoman så har jag inte större mattor än de kan tvättas i maskin. I vardagsrummet dock så har jag köpt en sån där härlig grön ryamatta som de brukar visa i alla inredningsreportage på tv. Men i vardagsrummet är det hundförbud så där går det att ha lite sånt. Barnen har en varsin också fast lite mindre. Dottern en beige som passar till hennes brun- och guldinredning. Sonen en svart som passar till hans svart-vita rum. Dom finns på Rusta för en billig peng.

I morgon ska gästsängarna bäddas och göras i ordning för nu börjar det rassla in med underbara "storbarn" som kommer och hälsar på.

Nu har lilleman beställt nudelsoppa, så då ska jag gå och fixa det. Han har haft några extra" hos mammadagar", vilket varit härligt för hela familjen att få rå om varandra. Skolarbetet har han jobbat så bra med här hemma. På dagarana har han vilat, sett på tv, spelat alla möjliga spet, bakat och en massa annat. På kvällarna har han åkt spark när hundarna skulle rastas. Det har varit en riktigt bra vecka.

Avslutar med en nytagen bild på Sessans valp Maya, som bor i Skåne. Pappa till henne är Rikki från Valbo och kullsyskonen heter Teddie och Leo. Andra helsyskon fast ur annan kull är vår Lizzie, Candy och King. Halvbror är Malte (Miraklet).




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0