Här ligger jag

och kan inte annat. Försöker att vila ryggen för att orka sitta i bilen ikväll och hämta barnen vid bussen. Ska bli härligt att få hem dem nu äntligen! Har längtat så!

Funderar på hur man ska göra för att få myset att stanna kvar när julsakerna åker bort. Vad ska jag ha för gardiner? Skulle vilja ha en sån där röd persisk matta under matsalsbordet - men FY vad dyra de är. Får nog titta på nån second hand affär efter såna. Sen har jag funderat på att köpa nya toasitsar (intressant va?) :)
Vill ha såna med några kul motiv. Lite barnsligt kanske - men det är ju jag så då passar det bra :)

Sen gillar jag en möbelserie som kallas Äpplet. Den i riktigt mörk, mörk brun ek. Den skulle jag vilja ha ett tungt matsalsbord och sådär 6-7 stolar till, och ett likadant sideboard. Tror det skulle bli kanonsnyggt i vårt vardagsrum.

Men det får bli sen, när jag börjat jobba och fått en anständig inkomst. Försäkringskassepengar är ju inget att leva på direkt. Nä en lärartjänst i vår vill jag ha. Eller nåt annat skoj som inte innebär tunga lyft. Får se vad det blir när vi vet hur jag har det efter operationen.

Från det ena till det andra så är våra katter skvatt galna. I förrgår natt välte Zelda omkull julgranen. Så i år har jag klätt granen 2 gånger kan man säga. Men alla katter ska minsann vara där och tassa. Blir Max rastlös så jagar han Flisan och dom far omkring och klättrar på saker dom inte ska klättra på osv. Så ibland får jag faktiskt sätta ut dom på trappan, en och en. Dom har varit inomhus alldeles för länge, men det är ju vinter och de gillar inte snö.

Nä nu ska jag vila mitt värkande huvud en stund. Ha en bra kväll :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0