Fokus

Just nu är jag fokuserad till tusen och otroligt taggad. Jag vill vara i så bra form som jag hinner innan operationen.
Jag har provat att cykla på motionscykel och det fungerar ganska bra. Det känns bättre när man sitter med ryggen lite i "krum" för då lättar trycket på diskarna. Så jag har som målsättning att cykla 4-5 km varje dag på den.
Sen tar jag en liten promenad de dagar ryggen tillåter. Allt detta gör väldigt ont i min rygg, men jag känner att jag måste få upp lite flås även om jag måste plåga mig.

Det känns så skönt att äntligen ha ett datum för operationen. Så de veckor som är kvar ska jag verkligen göra mitt bästa för att vara i så bra skick som möjligt med tanke på tiden.

Tur att internet finns. Man får massor med bra tips. Jag har läst Anna Skipper, Fredrik Paulun och sett på I form med Anna Anka på web tv. Jag är en sån person som måste ha en massa pep talk för att känna motivationen.

Nu är operationen ett delmål, för jag måste fortsätta med detta även efteråt. Det är mycket träning under tiden som konvalecent. Benläkningen i ryggen kan ta upp till ett år. Men jag är på väg nu, med mitt tillfrisknande och jag känner stor tillförsikt!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Härligt att du är på gång!!! Lycka till & en stor julekram till dej!

2010-12-16 @ 11:56:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0