Hur man vrider och vänder sig...

... har man rumpan bak, har man rumpan bak. Böjer och sträcker och tänjer sig har man ändå rumpan bak.

Det var början på en kul sång som vi brukade sjunga på sångsamlingarna på Rälsen i Sollentuna (kommer du i håg det Nilla? Det var tider det :D).

Fast nån rolig person sa en gång att man inte alltid hade rumpan bak... för drar man ner brallorna så kommer ju rumpan fram... moooahahahaha .  Nu ska jag inte demonstera min otroligt fåniga humor mer här utan mera tala om dagens status.

När jag sitter eller ligger ner så värker bröstryggen nå så infernaliskt. Det känns som det bränner mellan kotorna. Om jag står eller går så värker nacke och ländrygg så det blir nästan omöjligt att hålla sig i upprätt ställning. Så det är bara att välja vart man vill att det ska göra ont. Finemang det. Envisas med att bara ta ipren också. Tramadolen tar jag en av på kvällen sen får det vara bra. När det är extra olidligt kan jag ta två. Men annars får det räcka med piller.

Jag är dock glad att dom snart ska laga min rygg. Även om jag inte exakt vill veta hur dom ska göra när dom skruvar fast stag i ryggen.  Undrar om man blir magnetisk sen? Så man åker bakåt och SCMACK sitter fast i något. Tufft läge i så fall.

I dag har min älskade make städat huset alldeles själv. Jo för så går det när man har en fru som jag. Men han klagar inte stackarn. Det är tur för mig att jag gift mig med en sån pärla,

På tisdag ska vi få spännande besök. Men det tänker jag skriva om en annan gång. Dock är det viktigt att huset är fint så därav denna städiver. Nu kan ni dock få vara nyfikna ett ""skuv" till tycker jag.

I morgon flyttar Malte valp. Skönt så man får ha sina tår ifred sen. Vi brukar få gå men foppatofflor inomhus för att inte bli upptuggade av valptänder. Hujedamej!

Fick ett mess från min son nyss. Han meddelade att han levde. Det var tur att inte jag sett tidningsrubrikerna då för idag på förmiddagen blev en 23 årig kille knivmördad på sonens gata i Bålsta. I en lägenhet visserligen (inte ute på gatan alltså). Men eftersom sonen också är 23 år så förstod han väl att hans ömma moder skulle få hjärtsnörp om hon hann läsa detta först.

Undrar vad det är för sjuk värld vi lever i när folk blir knivmördade mitt på ljusan dag. Usch det känns riktigt hemskt tycker jag.

Snart har mannen biovisning. Sen ska vi käka gott ikväll. Maken ska äta kräftor och jag som inte gillar illaluktande pill med bajssträngar och annat snusk ska äta bakad potatis med skagenröra. Jag ÄLSKAR verkligen bakad potatis.

Nu ska jag krångla mig ner till våningen nedanför och pussa på maken innan han far till bion.

Trevlig lördag på er!

Kommentarer
Postat av: Maken

Ja maken till virrig make får man leta efter! Det var ju ingen bio i kväll, utan det var nästa lördag.

Men då blir det lite tidigare middag för oss. Jag kan göra en vitlöksmacka med majonnäs och alla bajssträngar jag pillar bort om du vill ;)

Läste någonstans om en kille som hade det som gimmick vid kräftskivan, och jag blev vederbörligt imponerad :))

2010-08-21 @ 17:02:48
URL: http://klatuu.blogg.se/
Postat av: Nilla

Ja du Helen, det var tider det. På kära gamla Rälsen. Undrar hur de har det där nu? Om de har några små tjuriga och kluriga små buspojkar. Jisses vilka härliga och roliga ungar vi hade. Då hette jag ju "Gumilla", kommer du ihåg det :o)

Kram

2010-08-24 @ 16:35:03
URL: http://nillasdagar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0