Balkongräcket.....

.....sko skruvas på plats i dag av min flitige make. Ska in och handla lite färg också tror jag. Dels vit Demidekk  till snickarglädjen på räcket och sedan även lite falu rödfärg till entrén. Det var ju en bit där det förut varit masonit som vi ska plocka bort, brädslå och måla. Sedan tror jag det får bli lite vit golvfärg också till trappen inomhus och hallgolvet uppe, där det behöver bättras på lite sedan vi tagit bort en onödig antennkabel.

Blir så fint när det blir klart. Så kanske nästa vecka blir badrumsvecka eller lekstugevecka... allt beroende på hur vädret tänker vara.

Lekstugan har min pappa timrat för ca 24 år sedan. Den har bott både i Edsbyn, Sollentuna, Bålsta och nu i Västerlima. Den blev isärplockad vid flytten hit upp så det är det som den älskade maken pysslar med att få ihop. Sen blir det till att inreda den invändigt. Kommer nog att få en gäststugefunktion eftersom vi inte längre har barn i "lekstugeålder". Den byggdes med en storlek så att man ska kunna få in säng.

Tidigare i veckan var hovslagaren här och skodde hästarna. Dom blev så fina.

Nu ska jag ta mig en kopp kaffe.

Ha en go dag alla vänner!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0