Oj vad vi far omkring

Just nu sitter vi i bilen, mannen och jag. Mannen kör och jag sitter med min lilla bärbara i knät och tänkte jag skulle utnyttja tiden till lite uppdateringar. Sedan i söndags kväll har det känts som vi levt i kappsäck. Söndagskvällens begivenhet avslutningsfest med VM deltagarna på Scandic hotell i Bollnäs. Där övernattade vi också. Mycket trevligt. Eftersom dottern är på Prao i Sollentuna så är vi barnlösa till på tisdag jag och maken, ska tilläggas så ingen tror att vi lämnar ongen vind för våg.

Så på måndag morgon åkte vi hem till Målda och skötte om djuren, sen skjutsade vi finländare till tåget för vidare transport med båt till Finland. Det har ju varit lite strul när flygen inte gått som de skulle pga det berömda askmolnet. Efter finländarna var det ett gäng japaner som skulle ha skjuts ner till Stockholm. Vi skjutsade ner dem, tog en fika i Sollentuna med fyra av våra sex barn sedan åkte vi hemåt igen.

Kom till Bollnäs runt kl 11 på kvällen. Då fick maken ett telefonsamtamtal att två puertoricaner skulle ha skjuts till Arlanda kl 4 på morgonen. Efter några tappra försök att få någon annan som ville köra dem, gav vi upp.... gillade läget....  åkte hem och tog hand om djuren, la oss kl 00.00 steg upp kl 03.00 släppte ut två förvånade hästar, utfodrade djuren och drog iväg till Bollnäs, plockade upp puertoricanerna för vidare transport till Arlanda. Vid kl sju var vi på Arlanda. Sedan åkte vi in till stan, tog in på Scandic Malmen och sov.... från halv nio till halv 4... snacka om att vara trötta.

Men solen sken i huvudstan och vi var hyfsat utvilade så vi gick och satte oss på en mysig uteservering på Medis, tillsammans med alla Hammarbys fans som laddade för seriepremiären i superettan. Det var en upplevelse i sig det.

På Medborgarplaten har man haft mycket kul i sina dar. Vi konstaterade jag och min man att vi är den sortens människor som passar in lite varstans. Likaväl som vi trivs och passar som "bönder" på Målda, lika bra passar vi som stadsbor i Kungliga Huvudstaden. Vi har lätt att anpassa oss och kan föra oss i båda miljöerna så att säga.

Vi hade beställt bord på en av mina favoritrestauranger i stan. Minerva på Kungstensgatan. Där åt vi oss mer än mätta. Som vanligt är det jättegod mat där och mysig miljö. Sedan ny hotellnatt då... vi sov som stockar till halv nio på morgonen. Då smakade det med god hotellfrukost, innan vi packade våra saker och drog hem mot Hälsingland igen.

Nu, två dagar senare, sitter vi åter i bilen på väg till min bästa kompis Marie och hennes sambo Johan. Dom bor i Kumla. Ska bli mysigt att ses igen och få flessa lite och språka om folk och företeelser både förr och nu.

Det är nämligen ett outsinligt ämne till förnöjsamhet både när vi gick i skolan och nu. Tänk att det är ungefär samma människor eller typer av människor som vi flessar åt idag som vi gjorde då....

På söndag åker vi hem och träffar de båda mellanbarnen, mannens döttrar. Sedan på tisdag åker vi och tjejerna ner till Stockhom, där ska jag vara med på lillemans utvecklingssamtal, sedan tar vi honom och syrran med hem till Målda igen.

Så på torsdag kväll åker vi till en annan av mina underbara kompisar. Lotta och hennes familj som bor i Björklinge. Där ska vi fira Valborg och alla de festligheter som det innebär i lärosätet Uppsala.

Sen hoppas jag det blir lugnt ett tag.....

Trevlig helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0