Klart

Jag har fått en del saker klara de två dagar som gått denna vecka. Jag har läst och betygsatt 34 st litteraturuppsatser till mina kära 9or. Jag har påbörjat nästa omgång av inlämnade arbeten att sätta omdöme på. Jag har gjort färdigt ett häfte med fakta om Selma Lagerlöf som 9orna ska jobba med under denna 3-veckorsperioden. Jag är riktigt nöjd med det häftet.

Jag är nöjd med att jag blev färdig med svenskahäftet som sjuorna skall jobba med också. Så har jag städat på mitt skrivbord på jobbet... sorterat och ordnat fint och snyggt. Det behövs så man snabbt hittar det man ska ha innan man ilar som en kippskodd räv in på nästa lektion.

Igår åkte jag som vanligt till jobbet ca 20 i 7 på morgonen. Var hemma runt halv 6. Kände mig konstig när jag kom hem och kom på att jag inte varit på toa alls under dagen... bara kutat fram å tillbaka och undervisat.

Ibland har man såna dagar...  klart att kroppen inte mår bra när man inte ens hinner kissa...

Men jag är ändå så glad att jag hunnit allt det där... dessutom blev Maltesernytt (hundtidningen jag är redaktör för) klar i helgen efter sju sorger och åtta bedrövelser... har haft ett otroligt strul med medlemsförteckningen och hade gett mig tusan på att inte skicka ut någon tidning förrän detta var klart.

Så efter lite hjälp av min käre man (han vet hur mycket jag hatar excel) så blev det klart med medlemsförteckningen och sändlistan för tidningsutskicket (nämnas bör att han hittade mig stortjutande och på gränsen till nervsammanbrott så han hade nog inte så mycket val satackarn än att ro skeppet iland....)

Nu ska jag sjunka ner framför tvn med en eller ett par gosiga kattungar. Dottern är med en kompis och mannen arbetar på bion ikväll....

Tjoolahopp

Kommentarer
Postat av: Arparn

Mä! Inte får du fäll glömma å gå på klo!

2009-09-29 @ 22:53:15
URL: http://tesermatten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0