Brumeli brum

När jag åker till mitt jobb i Ljusdal så åker jag vägen över Ryggesbo, Harsa och Järvsö. I morse när jag passerat ett sommarstugeområde och började närma mig Grönås i Järvsö så rusade en björn ut i vild fart framför min bil. Jag försökte hinna ta en bild när den sprang från vänster dike, över vägen och in i skogen på höger sida. Men den var alldeles för snabb. Men det var en upplevelse att få se den.

Den var större än den björn vi såg efter Faluvägen förra året och hade en mörkare päls. Noterade att pälsen var så otroligt blank och fin på den. Försökte hitta en bild på närer som liknade "min'' björn, men det var inte så lätt. Men ungefår så här säg den ut.



Som sagt, det var en otroligt häftig upplevelse och jag är glada att just jag fick uppleva den.

Kommentarer
Postat av: Johnny Embretsen

häftigt , Jag hoppades att man skulle få se en björn lr varg när man var i Hälsingland , men icke.



2009-09-16 @ 16:48:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0