Artikeln om mig och min man som var i Expressens söndagsbilaga



För er som inte läst den så hittade jag den på nätet på:

http://mobil.expressen.se/Sex%2B%2526amp%253B%2Bkarlek/1.1682643/helen-och-calle


Foto: Anna Alverhag

Helen och Calle


Han tyckte att hon var skolans vackraste tjej. För henne vara han det snyggaste hon sett. Det blev bara en kort romans på gymnasiet för Helen Embretsen, 47, och Carl Adam "Calle" Lindberg, 47.

Men nästan 30 år senare hittade de varandra via Facebook, och kärleken small till igen.

Helen och Calle började gymnaiset i Bollnäs 1978. De spanade på varandra i korridorerna, men ingen trodde att den andre var intresserad.

Calle var mycket ute i svängen och partajade gärna med kompisar, men han såg aldrig Helen ute på lokalerna i Bollnäs.

- Jag var ganska hårt hållen hemifrån och var inte ute på det sättet. Jag var oerfaren och ganska blyg, berättar Helen.



På Facebook

Men på skolans julfest i årskurs 2 fick Calle sin chans och gick fram och började prata med Helen.

Det blev en magisk kväll, med många pussar, kramar och danser. Men det blev aldrig någon fortsättning på romansen, de tror själva att de just då var för olika.

Helen och Calle gifte sig och fick barn på varsitt håll, och skilde sig så småningom. Helen bodde då

i Stockholm men bestämde sig för att flytta hem till Hälsingland igen 2007.

I samma veva blev hon övertalad av en kompis att gå med i Facebook. Hon upptäckte forumet "Bollnäs", och där dök plötsligt en Calle Lindberg upp på dataskärmen.

Hon skickade ett mejl och kort därefter, i december 2007, bestämde de träff för en fika.

- Direkt när jag såg honom väcktes alla känslor till liv igen. Det var otroligt starkt!

Redan i januari flyttade Calle in hos Helen.

- Det fanns inga tvivel över huvud taget.

Calle friade till Helen på julafton förra året och paret gifte sig 4 juli.

- Jag är väldigt lycklig med Calle. Det är en stor förmån att få uppleva detta!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0