Sitter å funderer ja....

Vill minnas att det var någon i min ungdom, long time ago, som hade ett sådant favorituttryck. Det ska sägas på lite halvtrött hälsingemål också så betoningen blir FUNderer...

Nog om det.... har varit rätt trött idag... Sov som en stock  i natt, men natten innan somnade jag 23 vaknade 01 hörde klockan i köket slå både 2 och 3 ja tom halv 4 - somnade och vaknade av att klockan ringde 2 timmar senare. Satt i bilen före halv 7 eftersom jag misstänkte (och rätt så) att vägarna skulle vara hala och jag hade bara sommardäck DÅ. NU däremot sitter dubbdäcken där dom ska... Tack till min älskade man....skönt även om jag fortsätter å fegköra och blir omkörd av Per K vareviga dag nästan.

Vägen syns på mitt förra inlägg.... lutar ni på huvet så kan ni få en ordentlig bild... orkar inte sätta mig in i hur man vänder den rätt.... håller som bäst på att lära mig hur min nya jobb-Mac funkar....

Mannen... han som klagar över bloggtorka och lägger pannan i djupa veck.... jobbar ikväll så jag har sällskap av en annan herre här i sängen... ja sätt inte kvällste´t i fel strupe nu. Min kavaljer är grå, mjuk och har tofsar i öronen. Än har han kulorna kvar men dom ryker om en månad ungefär.... då ska båda bröderna Flizanson kastreras. Jo jo så kan det gå....
Min lille kavaljer här i sängen är en av våra kattungar och han heter Theo. Hur go och mysig som helst.
Han har förutom mamma Flizan sin största idol morbror Max. Nu när mamma börjar stöta bort sina halvvuxna slynglar till kattungar (hennes egna ord - jag lovar) så är morbror Max en ovärderlig tillgång. Han tvättar, biter upp och gosar med både Theo och hans bror Zeke. Han låter dom till och med snutta på hans päls när dom är på det humöret. Hans nyttigaste sysselsättning (allt enligt honom själv givetvis) är att fånga allt från näbbmöss till svartråttor och ge som gåvor till kattungarna. Så dom lär sig... säger Max förnöjt och vickar på mörrhören!

Nu fick Theo och jag ytterligare ett sällskap i sängen och framför tvn där House visas. Dottern kom med en paprika i nypan och världens kallaste händer. Theo surnade till och kröp under täcket och ägnar sig åt att kloa upp mattes ben, den lille lymmeln. Lagom gullig nu.

Vad var det jag började med? Jo mina funderingar.... vad det nu var så blev jag så trött av att fundera på det så jag tror jag funderar på nåt annat istället. Som att alldeles strax kommer mannen hem från jobbet. Längtar efter honom.

Tjo på er alla tålmodiga läsare av denna blogg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0