Fredagkväll

Sitter i soffan i vårt nya tv rum medans min underbara man lagar middag. Sitter och lyssnar på musik via min lilla bärbara mini pc som jag köpte idag. Jag är 47 år och har jobbat hela mitt liv, men aldrig har jag ägt en egen dator. Jag har fått begagnade av snälla människor eller så har den jag bott med haft dator. Nu såg jag en annons där man sålde mini pc billigt. Tog tillfället i akt och handlade en. Det fanns en kvar.... en röd.... MIN tänkte jag. Någon hade sparat den till mig.

Min underbara man har fixat och donat med den så nu har jag allt jag behöver. Superstart menyn med alla kända ikoner, FC som jag behöver i jobbet OCH Spotify. Hur underbart är inte det.

Jag har en egen liten samlarmapp på spotify som heter Gaither på min dator. Den heter så för att det mest är Gaither Vocal Band. Men även annan underbar gospel som jag älskar och som man aldrig hör på radion.

Underbart.... bara min musik. Tänk att man kan ha det så.

Lyssnade hur som helst på Elvis nyss... för det finns som sagt andra sångare med.

Delar med mig av den sång jag nyss lyssnade på.



Ha en skön fredagkväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0