Mycket har hänt.....

Det tråkigaste som hänt är att vår fina underbara hankatt Zorro blev överkörd av skolbussen förra fredagen... Helt ofattbart, han som var så rädd för allt som hade motor.
Rätt ofattbart också att chauffören meddelade grannen men inte oss. Kan förstå om man har bråttom på morgonen, men man kan titta in senare under dagen eller slå en signal i alla fall.... speciellt när det finns mycket ledsna barn här...
Klandrar honom inte för det som hände.... det kan hända vem som helst... men man kan visa lite mänsklighet i alla fall...


Saknar våran fina snälla kisse.... som alltid finns i våra hjärtan!

Nu till lite roligare saker...

Jag har hittat skor till bröllopet... får väl lägga in bilder sen när jag har mera tid. Vita sandaletter med strass spännen i silver.
Har även hittat ett diadem, örhängen, halsband och armband som alla går i samma stil.... pärlor och strass.
Hade hoppats att min brudklänning skulle kommit igår, men det blir väl på måndag istället.

Tärnonas outfit är i det närmaste klar. Lillemans inte klar alls.... letar fina skor... (verkar vara svårt att få tag i fina pojkskor i storlek 34. Barnskor verkar sluta på stl 35 och herrskor börjar på 40.... vad alla stackare som har stl 36-39 har på fossingarna är svårare att sia om). Han behöver en kostym också, men det allra svåraste är att hitta någon form av uniformskeps som han vill ha på huvudet.... letar och letar...
Brudgummen har hittat skor i alla fall.... men kostym har vi funderat på att hyra eftersom han vill ha en med längre kavaj... såg en sån utstyrsel på en brudmässa vi var på i våras.

Inbjudningarna är utskickade, några är kvar eftersom vi fortfarande inte har rätt adress... men det hinns väl också med....

Festlokal är också bokad. Det blir bygdegården här i Grängsbo. Gillar när det har lokal anknytning.

Mat är väl också i det närmaste bestämt. Men det avslöjas inte här... he he he

Jag hoppas att det blir ett enkelt och lättsamt bröllop med en massa roligt och mycket humor.... men jag har ju en del "flessiga" väninnor så det är jag övertygad om att det blir.... roligt och humoristiskt alltså ;))

Nä nu ska jag göra mig vacker för dottern har teaterpermiär ikväll. Hon har huvudrollen i showskolans musikal, den duktiga ungen.

Ha en fortsatt bra helg....

Kommentarer
Postat av: Yassi (yasmine i Nea's klass ;D)

Saknar zorro :( han var så gosig...var jätte ledsen när Linnea messade mig :/

2009-07-23 @ 01:28:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0