Ja ja säger då de´.....

Har annonserat ut lite guldsmycken som jag inte tycker jag behöver (och eftersom jag i dagsläget behöver pengar mer...) Har aldrig varit med om maken till konstiga människor som ringer....  jag säljer dom billigt och naturligtvis måste dom pruta. Sen förstår man knappt vad dom säger...... och så ska dom prompt ha dom å sen ska dom inte ha dom....  Man blir ju liiiiite trött.....

Men det krävs en massa olika personer för att  forma en värld har jag lärt mig...

Idag har jag jobbat. Eftersom jag gillar mitt jobb så kändes det bra att få åka iväg i morse efter några extra dagars ledigt. Jag har ju sökt en massa jobb så nu hoppas jag på något fast till hösten. Så man räknas som en värdig samhällsmedborgare igen....

Jag har hittat min brudklänning också btw..... precis lagom för mig... enkel snygg och inte så "prinsessig". Att jag dessutom ska köpa den av världens trevligaste människa är inte fel heller....

Ska leta kostym till blivande maken också. Det skulle kännas skönt att ha det där avklarat. Är ju en del annat att tänka på också när man ska gifta sig.

Vi har planerat att bygga ut huset länge. Nu har vi funderat och diskuterat och vet hur vi vill ha det. Det blir två stora rum. Ett uppe och ett nere. Vardagsum nere och så kommer vi att ta upp en vägg mot det sovrum som lilleman har idag. Den delen blir matsal med kakelugn mot muren. Nån lite mer avancerad historia som kan värma vattnet i elementen också så vi kan få ner elkostnaden lite.  För övrigt i vardagsrummet så blir det som det brukar vara i vardagsrum, plats för skön soffgrupp, tv, musik mm.

Däruppe blir det ett sovrum till. Antar att barnen får slåss om det, men det brukar gå att deala med dom. Altanen ska vi bygga ut runt huset och på baksidan. Där ska vi öppna upp vid ena fönstret från det som ska bli matsalen så man kan gå ut därifrån och ut på altanen också. Idag har vi utgång från köket. Den kommer också vara kvar. Fördelen med den nya altandelen och dörren ifrån denna är att det är nära till vedboden. Då kan man enkelt ta in veden till kakelugnen den vägen.....

Då blir vårt hus betydligt större och det behövs sannerligen.

Ja så väntar badrumsrenoveringarna också. Det där uppe är mest akut. Men vi har funderat ut några varianter som inte kostar skjortan i alla fall. Problemet verkar vara att hitta rörmokare.....

Från det ena till det andra så kommer här ett par bilder på min brudklänning. Visst är den vacker!



 


Kommentarer
Postat av: Johanna

Åååh, vad fin du kommer bli!

2009-05-07 @ 15:38:46
URL: http://lidicrous.blogg.se/
Postat av: Bim

Hej Helen!

tack för inbjudan till din blogg,jättekul,,

blev så glad över de fina orden om mej,tack snälla,

jag är inte bara trevlig utan rejält tossig oxå,,L

kändes så mysigt att se klänningen i din blogg,

du kommer att bli såååååååå fin i den,utan tvekan,

det är en ära att få sälja den till dej,det ska du veta,

o förresten,du är en himla trevlig o gò tjej själv,så det så,hihi,



och mkt som sak hända i huset,läser jag,

ja det är både kulo kostar pengar,men ni gör det ju till er själva,det är ju härligt,



nu ska vår hundtjej ut o lätta på trycket,

ha det bäst,

titta gärna in i min blogg oxå,

kram från Bim:=)

2009-05-07 @ 17:56:06
URL: http://calma-s.bloggagratis.se
Postat av: Janne

Hej Helén!!

Så himla fin bröllpsklänning - du kommer bli jättefin! :o)

Som vanligt läser jag alltid din trevliga och roliga blogg, så att jag har full koll på er på Målda... ;o)

Sköt om dig!!

Kraaaaam

2009-05-07 @ 20:10:56
Postat av: Bim

hej där,

ville bara önska er en skön o härlig helg,

jag ska ju tillbringa den på jobbet,

men det går det med,

ha det jättebra så möts vi igen,

på tisdag e jag ledig,

då ska jag "väga in" klänning o tillbehör,



kram Bimsan:=)

2009-05-08 @ 10:47:18
URL: http://calma-s.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0