Huslig bonnmora

Ja det var vad jag var igår. Jag kokade rabarbersaft, rabarbermarmelad och rabarberchutney.... för att citera en annan huslig dam...... Jättegott!

Det känns så bra att ta tillvara det gården erbjuder om det så bara är lite rabarber. Om någon läsare nu tror att rabarberlandet är skövlat vid det här laget så kan jag lugnt säga att det är det inte...

Vad har då hänt mera här hemma sedan jag sist skrev. Jo kattungarna har öppnat ögonen. Flisanmamman har börjat få gå ut.

Sambon håller på att starta egen firma inom "hushållsnära tjänster". Rådgivarna på Arbetsförmedlingen tyckte att hans förslag såg bra ut. Så nu håller vi tummarna för att det går bra.

Själv ska jag på en intervju i morgon för 6 mån grav vik som svenskalärare på högstadiet vid en friskola. Har sökt otroligt många tjänster så nu vore det väl katten.....!!!

Barnen har fyllt år, store sonen 22 år, yngsta dottern 14 år och lilleman 10 år. Å så Jolly-hund som fyller 1 år idag.

I kväll är sambon och dottern och campar med dotterns klasskompisar och någon ytterligare tapper förälder. Sambon i husvagnen och dottern i tält med kompisar. Så jag var iväg på Ica och handlade lite gott till dem. Själv har jag betalt räkningar, ätit Cambridgemiddag (jo för nu är det allvar efter alla grillsynder - 26 dagar kvar till bröllopet.... vill tappa något kilo till....)

Har faktiskt beställt vigselring nu.... jättefin...... Sonen har fått kostym, skjorta, skor och skärmmössa precis som han önskade. Den blivande mannen har bestämt sig för finkostymen och för det ändamålet har inhandlat en snygg slips som matchar tärnklänningarna....

Nu ska jag gå och ta ett bad och sedan försöka locka in Flisankattmamma..... sen blir det sängen, tvn och en bunt heminredningstidningar....

Nu ska det slappas.....

POSS på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0