Mitt i veckan

Idag har jag jobbat. Det var jättekul! Sen var vi och lämnade in Saaben för lite fix eftersom vi ska sälja den. For sen hem och lagade ugnspannkaka till mig, sambon och två av våra döttrar. Skrev sedan ut lite jobb på datorn. Skönt att ha det gjort!

Sen har minsta dottern och jag sett på Notting Hill på dvd., för vilken gång i ordningen vet jag inte. Vi fnissade i alla fall åt att Spikes hår har en viss likhet med Lillemans...... Kroppen med till viss del... lång som en hel höstvecka och spjonglig.

Sen har jag haft lite sång och spellust också, så pianot blev använt idag... riktigt härligt. Hade längtat så efter att sjunga märkte jag. I morgon tar jag Melvyn Gale med mig till jobbet i ett svart fodral. Melvyn är min ena gitarr. Den äldsta som jag fick av mina föräldrar i mina tidiga tonår och som de köpte av kusinen Tord. En underbar Bjärton som följt med mig på otaliga läger bl a. En trogen vän alltså!

Har en Fender också med stålsträngar. Den spelar jag oftast på hemma. Fick den på en födelsedag för några år sedan.

Har fått några frågor angående headern på min blogg. Hästarna är två av våra hästar. Hero och Grymling. Bilden togs i somras när vi hade en så fin regnbåge över våra ägor. Så bilden med hästarna och regnbågen är ett foto... sen har mitt huvud och namn också hamnat där hur nu det gått till.... he he he... tror det var sambons försorg.

Nu har jag tagit ett bad och ska strax krypa till kojs.

På återhörande!


Kommentarer
Postat av: sambon

Ja inte vet jag, bilden på ditt huvud måste ha transporterat sig från mitt skrivbord där den hör hemma och sedan matrealiserat sig på din header.....eller nåt.

2009-01-07 @ 23:30:10
URL: http://klatuu.blogg.se/
Postat av: Maran

Mä! Huggen söm flyger ömkring! Låter söm nahannan för LKW's gäng dä, fless

2009-01-08 @ 09:17:19
Postat av: Janne

Hej fina Helén!!

God fortsättning till dig och din familj!

Grattis till nya jobbet, och hoppas din rygg mår bättre!! :o)

Tänk att du har Bjärton-gitarr - min morfar byggde dem typ 1940-1970...du har en mkt unik gitarr att vara rädd om.

Kram!!

/Janne

2009-01-10 @ 17:58:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0