Mätt och belåten

Ja nu tror ni förstås att jag har ätit. Men se det har jag inte! Däremot har jag mätt mig och jag blev belåten för att vi hittat vågen. Därav den fyndiga rubriken ;)

Jo vi gick ut i stallet och letade. Struntade i att plocka ner alla kartongerna och gav oss istället på de möbler som står i förrådsdelen av vårt stall. Tänk där i låg vågen i Espespellaspelles gamla skrivbord.

SÅ nu är vi vägda... inte SÅ kul... men nu kan det ju bara bli bättre. SÅ skulle man mäta 5 mått också sa min blivande svärmor. Så vi har mätt överarm, lår, mage, stuss och byst.  Vad gäller bysten så blev jag ju lite frågande.... ska den mätas med eller utan Bh?!? För med Bh är enkel en sak.... mäter man däremot utan blir ju bystmåttet  nästan på samma ställe som midjemåttet.... eheh : / 

Näääää inte riktigt men det lät som en kul fundering och jag sa till sambon att jag kanske ska skriva ner nåt av jållet jag pratar, i min blogg i stället så kanske det ökar underhållningsvärdet för mina trogna underbara läsare som står ut med mig och mitt svammel.


Sen har vi tagit en halvtimmes snabb promenad på bynns mörkaste väg. Grängsbovägen. Tur det finns reflexvästar!

TJO

Kommentarer
Postat av: Janne

Hahaha!!

Bystmåttet som samma ställe som midjemåttet - du är ju för knasig... ;o)

Det tror jag allvarligt talat inte alls på, och va duktig du är med dina pulverpåsar!! :o)

Kraaam!!

2009-01-24 @ 20:35:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0