Fantomsmärtor

Jo det skulle min gamla kollega "Lena me bena" sagt om jag berättat för henne hur vansinnigt ont jag haft i huvet hela dagen. Började i morse av en händelse och fortsatte hela dagen. Trots 3 koppar kaffe och mycket vatten blir det ingen skillnad. Ingen minsta bit alvedon, treo eller nahannan annat har jag att proppa i mig heller. Blir väl att tiga och lida...

Jo jag har ätit ordentligt också, men inte ens det hjälpte..... Så  nu ligger jag i sängen med den bärbara på magen och försöker tota ihop lite här på bloggen. Sambon (ja den blivande maken kan jag ju tillägga) kommenterade igår: "Kanske dags att blogga älskling, det står Snart Måndag på din blogg...." Jag hade tillbringat tid vid datorn då men bara med jobb och nödvändigheter och annat trök så jag var väl inte upplagd för den kommentaren då, så jag svarade: "Jamen de e ju de de e..... snart måndag alltså"  

Men idag slutade jag 2 och det var ju tur det med tanke på hur knoppen mår.

För det mesta tar jag det mesta med jämnmod, men idag känner jag mig irriterad. Det har inte hänt ett enda NÅ i vår klädkammare. Jag är så sabla trött på attt klädkammarinnehållet står i den övre hallen och tar plats.

Ni vet ju turordningen.... har skrivit om det förr.... För att kunna börja med klädkammaren måste det elektriska bytas ut där... det väntar vi på... sedan ska gipsskivor på och sedan målas och inredas. Inte förrän när det är klart kan vi fixa sovrummet... som dagar som denna kan få mig att grina av maktlöshet. Fult och rörigt och hemskt!

Det sista som återstår är badrummet uppe. Men när vi vidtalat 2 rörmokare som aldrig hör av sig så ger man upp där med. Vi vill bara att nån byter ut rören så vi kan lägga ny matta på golvet och sedan upp med såna där stooooora kakelskivor på väggarna som allt sitter undertill på... fuktspärrar och annat jox. Sen kan vi in med toa, handfat och badkar i all enkelhet.... men även där får man vänta och vänta....

En ny plastmatta på golvet i hallen nere skulle inte vara fel heller... men men...

Suck... tror jag fick ännu mer ont i skallen av att skriva mina tankar... Depp depp depp.....

Så nu har jag gnällt lite... vilket som tur är inte händer så ofta..... men det är som det är och dessutom är det kallt i huset för ekonomisk som jag är drog jag ner på värmen när det blev plusgrader ute och bara för det så var det minus 11 i morse....

Jag hoppas sambon har fixat så vi får titta på ett vackert hus i em. Ja inte att flytta in i - för farbrorn vill inte sälja, men det är alltid roligt när man bor i en rörig skokartong att få se ett riktigt stort och vackert hus....

Så följaktligen önskar jag mig.... en rörmokare, en elektriker och en golvläggare (men bara några timmar). ELLER ett nytt STORT hus!

Nu tror jag jag gnällt färdigt. Hade tänkt leta brudklänning idag.... med det skiter jag i när jag känner mig sanne vrång!

Sa dä sa!

Kommentarer
Postat av: Maran mä rötter i Ämnebo

Cheer up Pellipuen - du HAR iaf ett hus! Det är mer än jag har! Och ett bröllop att planera :)

Poss!

2009-01-15 @ 16:43:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0