Centimetrar

Tänk att några centimeter mindre runt min midja kan göra mig så glad! -3 kg och 5 cm mindre om midjan. Det känns jättekul. Mina jeans som jag brukar ha behöver jag inte knäppa upp när jag ska på toa konstaterade jag idag. Gick lika bra att bara dra ner dom. Tänkte att jag kanske blir som tjejen i reklamen som går och håller i brallorna och tappar dom när en bil åker förbi och skvätter ner henne med vatten.

Så jag tog och plockade fram ett par jeans som jag inte haft på ett tag. Jo jag hade kunnat haft dom förut, men med metoder som påminde om 70 talet när man la sig ner på sängen för att få igen dragkedjan. Men nu var det inga problem. Dom kändes t o m rätt sköna. Då ska man ha i beaktande att jag egentligen inte är nån jeansmänniska. Kanske ett samband med för stor mage och jeans att det inte blir speciellt skönt då. Men efterhand som magen nu minskar så kanske jag syns på byn i jeans oftare än jag brukar.

Verkar som det finns hopp om att jag blir snygg i brudklänning med den 4 juli.

Sonen, den yngste ska vara marskalk. Den äldre sonen har inte riktigt bestämt sig ännu. Men den lille vill att jag ska hitta en kostym med kepa till honom. Dvs någonting av uniformstyp. Så det ska jag leta efter. Tycker det är roligt att han tänker till själv om vad han vill ha på sig och kommer med förslag.

I morgon ska jag ner till Sthlms området och hälsa på min store son. Vi ska äta Thaimat och säkert se på nåt kul på dvd och skratta. Vi har samma sorts humor han och jag. Farbror Barbro, Sally och så städtanten i Alfta ishall (Nån som vet var man kan köpa den filmen??????) Sen på torsdag morgon ska jag följa med lille sonen på hans nya skola. Han byter skola eftersom hans pappa och hans nya fru flyttar. Det känns lite pirrigt för honom. Sen får han följa med mig hem till Målda.

I helgen har vi 4 av våra 6 barn här. Det ska bli så kul! Man saknar dom alla hela tiden! Så får vi besök av mina släktingar på fredag. Det blir jättekul det också. Vi ska äta middag här och sen ska vi gå på bandy på Arenan! Tror Byn möter Hammarby denna gång. Nu ska vi åka och tanka bilen så allt är klart för mig när jag beger mig söderöver i morgon efter jobbet.

Allt gott!

Kommentarer
Postat av: Marie

Uj du ä sa dukten du sa ja får da ångest ja :(

2009-01-27 @ 22:14:54
Postat av: Sambon

Undrar om man skall ta sin Bajentröja eller Edsbymössa på bandymatchen?! :)

2009-01-27 @ 22:36:02
URL: http://klatuu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0