Äntligen helg!

Nu har jag fått helg och jag började den med att åka hem till mina föräldrar och språka lite med pappsen. Modern var ute på andra uppdrag hon. Tänk vad jag uppskattar att ha dem så här nära. Att bara kunna titta in på väg hem från jobbet och prata lite och se hur dom mår. Helt underbart!

Barnen hos sin pappa och det är bara sambon och jag hemma. Trodde vi skulle få en lugn helg tillsammans jag men en av sambons vänner från Stockholm kommer på besök. Inte för att det gör mig någonting. Alltid kul med nya bekantskaper, men jag känner mig rätt trött idag och inte som den mest sociala personen kanske... men men... det får gå ändå.

Känns som jag skulle behöva en weekend på spa... men det är i dagsläget lika utopiskt som att ta ner månen. I alla fall sen jag sett månadens hög av räkningar.

Sambon är och hämtar hö och spån till hästarna och om vädret tillåter så ska jag ut och rida i helgen. Har lovat dottern att rida Indy medan hon är borta. Indy har en storlek som passar mig också. Hon ser ut som en korsning av islänning och nordis. Medan Hero för mig, "arma ponnymänniska" ter sig som en jättelik, hög och spinkigt vass kamel.

I dag provade jag Cambridge vanilj till frukost. Jättegod den med. Sedan åt jag soppa till lunch. Massor av grönt och lite frukt. Ingen macka.....

Sen ska vi äta mat, god men nyttig ikväll, jag och sambon. Tror det kan bli ett par glas rött till också. Det tänker jag unna mig.  Noterade i morse att jag gått ner 3 kg sen jag startade denna diet. Det är jag riktigt nöjd med!

Idag när jag hämtade posten trodde jag att någon skämtade aprilo med sambon. Han hade fått ett paket från pysselklubben?!?! Antingen skojar någon eller så har han gått i barndom den stackaren tänkte jag..... men när jag ringde för att kolla så hade han själv beställt det till dottern som är 13 och älskar att pyssla. Kan vara något för henne och jag blev lite glad att jag har en sån underbar sambo som är så gullig och fixar och donar för oss alla i familjen.

Nu ska jag ta en kopp tea och försöka städa lite, så inte sambons vän vänder i dörren....

Ha det gott allihop och så skickar jag idag en extra kram till Agneta L och Elisabeth H som är så gulliga och har skrivit inlägg och mail som gjort mig glad idag. Ni är guld! Tack för att det finns positiva och glada människor!

Kommentarer
Postat av: anna

haha :)

2009-01-24 @ 13:54:44
URL: http://anniih.blogg.se/
Postat av: Agneta

Men grattis till raset=) Det är då man blir sporrad att fortsätta och att kunna ta några motgångar.

Vill även säga tacka för de orden och passa på att säga att det är ju det som är tänkt...alltså att vi ska uppmuntra och stötta varann i vardagen för då blir det mer energi över till alla. Kram och ha en trevlig kväll och helg /Agneta

2009-01-24 @ 14:43:04
URL: http://stinsan.blogg.se/
Postat av: Elisabeth

Tack för de vänliga orden! :) Och Kram tillbaka!

Minus 3 kg! Va duktig du är! Hmmm...ska kanske

pröva? Snart är det beach 2009..Det är såå trist att stå i vassen..

kram! /elisabeth

2009-01-26 @ 13:31:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0