Om alla var som embretsen

Jag har blivit utmanad av bums i Bloggosynk. Jag är inte sen att anta utmaningen:

Om alla var som jag:

Då skulle inte någon bo i lägenheter eller trånga radhusområden. Alla skulle ha en egen täppa med knappt synavstånd till närmaste granne. Regeringen skulle få göra om sin bostadspolitik med omedelbar verkan och som en följd av detta skulle svenskarna få upp ögonen för att Sverige består av annat än Stockholm. Sverige skulle verkligen bli avlångt med jämn fördelning av människor.

Alla skulle ha ett gäng katter, som fångar möss på den egna täppan, gosar med sina mattar och hussar så dom mår bra och hittar på hyss för att det inte skulle bli för mycket av det goda. Ett gäng hundar som alltid är glada och positiva när de får se sin flocks ledare. Även här behövs en motpol till allt svansviftande. Det består i att vovvarna skäller som tok varje fullmåne och håller sina flockledar vaken, antingen dom vill eller inte.

Om alla var som jag, skulle alla ha ett fadderbarn och fler av världens barn skulle ha mätta magar och gå i skolan.

Om alla var som jag skulle vi med gemensam embretsen-envishet se till att vintern var begränsad till 2 månader resten skulle vara underbar vår och sommar och en månad höst så alla hinner ut i svampskogen.

Alla skulle ha hästar på sin gård och kommunerna skulle tvingas göra en massa mysiga ridvägar och stigar runt om i naturen.

Ingen skulle köra fortare än 50 på Grängsbovägen.

Alla skulle ha badkar i sina hus. Duschar skulle i det närmaste vara bannlysta. Alla tar ett skönt bad varje morgon och mår riktigt bra efteråt.

Alla idrottsarenor skulle gapa tomma, utom Dina Arena i Edsbyn när Byn har hemmamatch. Då skulle alla vara där. Men förresten.... om alla var som jag skulle ingen vara duktig på skridskor, då skulle alla hata att spela bollsport... oj oj...
hur skulle det se ut i Guldbyn och allt.

Husvagnsförsäljningen skulle öka drastiskt och Löttorps camping skulle få bygga ut på hela Öland. Ölandsbron skulle behöva förstärkas med tanke på att alla vill semestra på Öland.

Om alla var som jag skulle alla måla om sina möbler vita. Alla skulle tillvarata det gamla och ärvda och göra det bästa av det. Alla fina butiker med dyra designermöbler och kläder skulle obönhörligt få lägga ner eller tänka om.

Alla skulle gilla att släktforska och vara intresserade av hur människor levde och tänkte förr. Alla skulle slita bort mazonit på dörrar och väggar för att se om det möjligtvis inte skulle finnas spegel och pärlspont bakom.

Alla auktioner skulle vara proppfulla av hugade spekulanter på samma saker.

Gospelkörerna skulle frodas och technomusiken skulle dö ut.

Alla skulle vimsa runt allt som oftast och fundera vart dom förlagt alla saker dom borde ha reda på.

Jamen lite så skulle det vara....... fast det skulle nog inte vara så kul tror jag.... länge leve mångfalden!!!


Bums eget inlägg "Om alla vore som jag"

Kommentarer
Postat av: kaka

Härlig läsning och vi bor inte nästgårds men nästan så man kan säga nästbys ..

2009-02-14 @ 01:04:38
Postat av: Marita

Det låter rätt behagligt om man byter ut bandylaget mot SAIK...... ;)

2009-02-14 @ 22:59:52
Postat av: H C Barregren

Mångfald är alltid bäst, men det lät ändå som en fin värld att leva i :-)

2009-02-15 @ 08:30:42
URL: http://blogg.bums.nu
Postat av: Antonia

Väldigt långt ifrån min värld. Utan dusch skulle jag inte klara mig länge.:)Men det var intressant att läsa.

2009-02-15 @ 15:51:35
URL: http://divage.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0