Tv kväll

Ligger i min säng och tittar på "Arga Snickaren" på tv.



Blir fascinerad över hur folk så totalt kan förstöra sitt hus när de ska renovera. Det som jag tycker kännetecknar dessa människor är två saker. Det ena är att de kör på i 110 från början. River väggar hej vilt utan och tänka sig för eller ha någon genomtänkt plan. Det andra är att man inte slutför ett projekt innan man börjar med nästa. Sen har de ju förresten tummen mitt i handen också, men det är en annan sak.

Vi har ju också renoverat och renoverar fortfarande. Men vi har tagit rum för rum. Ekonomin har fått styra mycket och vi har fått göra det mesta själva. Sedan är vi båda av samma åsikt att vi försöker ta tillvara det som vi har och saker vi hittat på olika ställen. Bland bråten i stallet när vi flyttade in, på röda korset, erikshjälpen och "fådda" saker.

Riktigt roligt faktiskt! Jag skulle nog kunna skriva en bok med tips och berättelser om det.. fast det får bli en annan gång.

Vi slängde ut hela badrummet uppe för några dagar sedan. Det körde mannen till soptippen igår. När han kom andra vändan tittade mannen på sopstationen på honom och undrade var ha hittade all skit! Men ni ska veta att det har blivit en del turer eftersom vi köpte stället med tillhörande skrot, samlat från 50 talet och framåt.

Men man får ta saker lite pö om pö. Det tar tid att renovera. Men vad roligt det är när man blir klar och når sina delmål. Just nu väntar vi på rörmokaren, sen på golvläggaren och SEN är det bara för team Embretsen att köra med väggar och tak. Blir båda badrummen förövrigt. Får ta det där nere när vi är klara med det på övervåningen eftersom det behövdes sättas nya rör hela vägen ner. Så ska väggarna rivas kan vi lika gärna göra om där också.

Nä nu ska jag ta och se om det är nåt annat skoj på dumburken. I morgon har jag bestämt mig för att ta en promenad. Om än aldrig så liten.... men nu är jag trött på att inte kunna röra mig och jag längtar efter frisk luft.

Det värsta som kan hända är väl att ryggen låser sig och jag blir stående vid vägkanten... men det finns ju mobiler så jag kan ju ringa efter hjälp då tack och lov.

För övrigt kan tilläggas att nu VILL jag ha snö. Är trött på att allt är mörkt och dovle ute.

Tjing so long!

Trackback

RSS 2.0