Minnen

Detta blir en adventskalender fram till jul. Men eftersom jag är lite eljest ibland så är det givetvis ingen vanlig lucköppning. Nej det blir nåt som kallas "Minnesluckor" i denna kalender.... HA va ja e vitsig!

3 dec

Undrar om jag börjar bli gammal, men jag sitter och flessar (skrattar för den oinvigde) och minns allt kul som jag och min bästis Marie, alias Babbis, alias Klabbarparn, alias Arparn brukade hitta på när vi gick i högstadiet och gymnasiet.

Ni som gillar allvarsamma å ordentliga bloggar slutar att läsa här.

För er som vågar så fortsätter jag här, det kommer att bli lite hoppig, från tid till tid men jag skriver som tankarna flödar just nu och då kan det bli hur jålligt som helst.

Jag börjar med en bild:


Ian å blockhuvvena.

Jag försökte leta den bild som Arparn hade på insidan av pärmen i sin mattebok (tror jag det var). Men hittade inte den. Så jag tog en som liknade.

Vid varje lektions början slog M upp bilden och så fick jag säga vad medlemmarna hette. Lyckades jag inte fick jag bakläxa. Hon pekade och jag rabblade:
Charley Charles; Norman Watt-Roy; Mickey Gallagher; John Turnbull; Davey Payne ja så långt jag kommer ihåg nu.....

Vi var lite less på mattelektionerna på gymnasiet. För vi hade en lärare som bara hjälpte dom som satt längst fram. Han såg aldrig oss lite längre bak som satt och räckte upp handen så det var kanske inte konstigt att man istället pluggade in namnen på blockhuvvena. :)

En gång ledsnade jag på att jag och M aldrig fick hjälp av majjen som bara gick längst fram och hjälpte Isac, Göran å Nina.... så då ropade jag: "Hallå! Vi är faktiskt före för vi är efter"  varpå hela klassen fick ett smärre skrattanfall. Om vi fick någon hjälp förtäljer inte historien. Det har jag glömt.

Vissa lektioner ägnade jag åt att skriva upp allt vad M sa under en lektion, det kunde bli mycket det. Allt ifrån musikprat om olika grupper och sångare som:

Elvis Costello



10 cc


Nick Lowe



Dave Edmunds


och allt möjligt annat som hon gillade


eller sånt hon inte gillade

Smitt-Ruttan t ex.




Vi hade en fingerad grupp (eller var den på riktig... kanske det ja)
Den hette Druttens Svänggäng. Nu ska vi se om jag minns medlemmarna i den:
Jo det var förstås:
Drutten (kapellmästare) och Gena


Banarne


Mariza Horn (och hennes hornsektion)


Får se om jag kommer på flera... Jo det var ju Smack också, men henne hittar jag ingen bild på. Men hon spelade oboe i allafall.

Å så Kuslige Oskar. Han hette nåt annat men jobbade på vår skola som nån sorts vaktis å M var övertygad om att han var dataspion så därför fick ha det namnet. Inte lätt att hitta bild på honom heller... he he Men han var nog inte med i bandet. Han roddade nog bara.... Apropå rodda så kanske
Rod


var med.. eller? Här får nog M rycka in å hjälpa mig....

Hur som helst så var svänggänget på turné ganska ofta. Bl a var dom till Honduras. I Honduras huvudstad Honda såg Gena en Mc... sen spela dom fotboll mot Honduras fotbollslag. Gena stod i mål... ibland.

Nåja.. det var lite om Druttens svänggäng... ingen mer än Marie kommer att fatta nåt av det här, men det räcker för mig om hon får ett gott fless.... mera kommer.... i mören.


Kommentarer
Postat av: Arparn

Å vare riktigt trökit på lektionerne hällde vi flour i Styxs snusdosa :)

2009-12-03 @ 17:37:46
Postat av: Nilla

Hur går det med ryggen? Får du någon ordning på den. Och framför allt, vilar du? Har för mig att du har svårt för det :o)

Kram

2009-12-04 @ 14:59:55
URL: http://nillasdagar.blogg.se/
Postat av: ellinor

Ha en bra HELG

Ellinor

2009-12-04 @ 17:38:35
URL: http://ellinorshus.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0