Lucköppning 18 dec

Dagens lucka handlar om kreativitet.

Igår kände jag mig gnällig och tyckte synd om mig själv som bara fick ligga i sängen och ha ont i ryggen. Jag var uttråkad också. Min kusin Marina påminde mig om att Astrid Lindgren brukade säga att det var bra för kreativiteten att ha tråkigt. Fortfarande inte helt övertygad muttrade jag till svar att kreativ är jag nog men inget går att genomföra efter som ryggen gör ont hela tiden.

- Skriv en bok då, svarade min kära kusin. Pippi Långstrump kom ju till under konvalescens, fortsatte hon. Tror jag ska försöka mig på det. Ska jag behöva ta det så här lugnt mot min vilja så kan jag nog låta fingertopparna trumma mot tangenterna i stället.

Ingen aning vad den ska handla om eller vilken typ av bok det ska bli. Men jag ska baske mig försöka. Så det så!

I dag har jag varit hos sjukgymnasten och köpt ett gummiband i en rödrosa färg. Det ska ja sätta fast i en dörr och så ska jag träna mina armar och min nacke... mmm kan vara värt ett försök det med.

Hämtade mitt sjukintyg på vårdcentralen för vbf till Icka på jobbet. Samtidigt var min käre make in på Gästis i Alfta och beställde tid på julbordet i morgon. Det ska bli gott. För stackars mig som inte varit på ett enda i år.

Sedan har jag hämtat ut valparnas stamtavlor för en nätt summa pengar. Tack för det Svenska kennelklubben. Jag är glad att ni finns men ni är grym på att ta betalt.

I morgon ska jag förhoppningsvis klippa Sessan. Hon är rätt tovig efter 6 veckor som valpmamma. Tänkte hon skulle få bli lite julfin.

Barnen är hos sin pappa och firar lilla julafton idag. De kommer att vara här på julafton i år vilket är underbart. Det innebär att vi får träffa alla 6 barnen på julafton, för även de övriga kommer hem. Härligt!

Har lite julklappspyssel kvar, men är förhoppningsvis klar på söndag då vi ska åka till Valbo.

Sen väntar storstäding och julmatsfixande.

BTW så har vi just nu 6 katter och 5 hundar inne. Katterna vägrar sätta sina ädla morrhår utanför dörren så länge termometern visar på minus 27. Inte ens Bollnäs bandylag är dumma nog att vistas utomhus idag.

Hästarna fick dock vara ute någon timme med varma täcken idag. Men nu är dom i sitt goa stall.




Kommentarer
Postat av: Marina

Jag läser gärna och ger respons!

2009-12-19 @ 07:46:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0