Lucköppning 12 dec

Minnesluckan för denna lördag... ja undrar vad den kommer att innehålla....

Kikar på dansbandskampen på tv... mest för att få förfasa mig lite. Såg ett dansband som hette Bhonus.... förvisso med bra stämsång, men med en sångare som såg så smörig ut så jag kom på ett uttryck som M´s mutter brukade säga: "Määän åcken vämjig kär".... Det passade in på deras sångare....


Å nu så hotade dom med nakenchock också.... då blir det nog ännu mer vämjigt.... hua...

Jamen kolla. Är det inte gräsligt...

Nä nu ska jag sluta språka elände å minnas nåt annat istället.

Inredning tycker jag är kul. Jag springer runt med Alcros 701 å kletar på det mesta i möbelväg. För den oinvigde så är det vit färg och jag älskar det.

Jag tror jag har fått det efter min kära mor. När andra satte brun-orange murriga tapeter på väggarna i sina vardagsrum på 70 talet så valde min mamma vita väggar i vardagsrummet. 

Min kära make och jag har samma smak när det gäller inredning. Det är tur det. Vi kan bli helt hänförda av vissa möbler och andra inredningsdetaljer. Det vi tyvärr inser att vi faktiskt behöver ett större hus. Eftersom vi ovillkorligt vill bo på gård och lite utanför byn så finns det inte så jättemycket att välja på. Men vem vet... en vacker dag kanske det dyker upp något stort vitt "Madickenhus" till oss också. Fast helst vill vi ju bara lyfta ett sånt hus rakt upp och ställa ner det här på Målda för vi har så underbart läge här tycker vi.

Mannen har försökt ett par gånger. (inte lyfta hus... men få folk att sälja) Knackat på hos folk som har stora tomma (eller halvtomma) hus, men tillsvidare utan större framgång.

Men vi letar vidare och tips om "Madickenhus" emottages tacksamt.

Innan jag slutar passar jag på att skicka en kram till min stora kille Alexander som har namnsdag idag. (Om han nu läser morsan blogg - det ska man inte ge sig tusan på)
Här kommer en bild på mig och mina pojkar. (Får lägga ut en bild på mina flickor en annan gång).





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0