Mysigt och nyttigt

Den natt som varit har det varit full rulle här hemma. Det började redan vid läggdags (dvs sent efter vår Barcelonesiska middag ;))

Barnen kom på att det skulle vara mysigt att ligga på varsin madrass på golvet i vårt sovrum och se på dvd. Det blev filmen Band of brothers, något som jag inte minns ett dyft av eftersom jag somnade tämligen omedelbart. Det gjorde nog även barnen lite senare. Så i natt har vi sovit två vuxna, två barn och föjaktligen också två hundar i vårt sovrum.

Att det blev varmt och tämligen syrefattigt är nog bara förnamnet. Jag vaknade av värmen och det gjorde även lillemans vovve Jolly. Hon började gå fram och tillbaka så snälle storhusse gick ner med henne i tron att hon ville gå ut och kissa. Men se det ville hon inte. Tillbaks i sovrummet försökte vi somna om. Då drömde lilleman någonting och tjoade i sömnen.... ok.... när han lugnat sig, vilket gick rätt snabbt rök katterna Mimmi och Saga ihop nere i köket. Det gick så vilt till att allt som stod på köksbordet for i golvet med en rejäl duns.

Då gick jag ner för att se vad som hänt och fick lugna Mimmi som var upprörd och morrade efter att ha blivit påhoppad av Saga. Morrandet hade hon emellertid inte mycket för eftersom vi noterat att Saga förmodligen är döv. Då menar jag döv på riktigt och inte så där "malteserdöv" som en malteser kan vara när matte ropar och dom inte vill höra. Men hon är ju vit och blåögd Saga så det kan nog vara så. Såna katter har en viss benägenhet för dövhet har jag hört.... men hon lider inte av det. Hon är trygg i sin lilla värld, men Mimmi däremot undrade nog varför hennes morranden och fräsanden inte hade någon effekt.

Nåväl.... sedan trodde vi lugnet skulle lägra sig. Men då drog Lizzie igång ute i hundhuset och sprang i ensamt majestät iväg ut i hundgården och började skälla. Då var ju Jolly också tvungen att säga några tysta små "Boff" inne ivårt sovrum. Men hon blev tyst när sambon sa till henne. De övriga hundarna brydde sig inte.... dom känner nog Lizzie....

SEN.... blev det emellertid lugnt. Så vi sov till halv tio. Sen hade jag ju bestämt mig att det skulle vara stortvätt idag. Så blev det också. Paralellt med omplantering av husets alla blommor och så har jag även toppat några pellisar och fått fina sticklingar som jag hoppas tar sig. Så nu har vi tjugotalet pellisar i vårt kök. Då mina vänner, är det vår på allvar!

Dottern vill gärna att hon och jag ska ta en ridtur idag så det ska vi nog hinna med om en timme ungefär.

Sambon har varit superduktig och effektiv idag och bytt däck på tre bilar. Det känns skönt att ha det gjort.

Nu ska jag ut och hänga tvätt. Sol och blåst.... perfekt torkväder alltså.

Ha det gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0