Telia

Gå och blogga av dig nu sa sambon när jag först hade morrat över en människa som inget begriper och sedan började morra över Telias brist på service! SÅ nu ska jag morra lite över Telia.

Detta är storyn:
Jag har messenger i min mobil. Det har jag haft sedan jag hade 3 som operatör. Där var det aldrig några problem.... det är det däremot nu. Först så försvann alla mina messengerkontakter i mobilen. Jag gick in på hemsidan och tänkte skicka en fråga till deras kundtjänst.. MEN! Hur gör man det??? Ja nog för att jag inte är täknisk (på bästa Styxmanér), men lite vana av frågeformulär på nätet har jag ju... men Telia har en labyrint av val och när man till slut tror man kommit till nån sorts Epost så...... borta! Man kommer till nån Fråga Evas frågelåda.....

Är detta företag RÄDD för kundkontakter eller va?? Kunde inte fråga dom pga ovan nämna orsaker så därför undrar jag.

Vad skulle jag då göra... jo men jag ringer väl kundtjänst då... fanns ju redan ett sånt nummer i min mobil... iofs visste jag ju inte om det också var en "atrapp" (näe Marie... inte H´s-ha ha ha)
Men tro det eller ej... efter några val var jag käckt placerad i telefonkö... men vem bryr sig..... 16 min är väl inget  :S
Så kom jag fram och tjejen jag snackade med lät väl som om jag stört henne i fikat... men hon sa att hon skulle skicka nya inställningar och sen skulle allt lösa sig...... Mhmh..... det gjorde det INTE!

Så jag fick ringa idag igen.... bara 24 min teletid och sen en lika halvsur tjej i andra änden. Men glad och trevlig förklarade jag problemet för henne en gång till och berättade att det inte fungerat att skicka nya inställningar... och hon gick och pratade med supporten och kom efter 4 minuter tbx och sa att jag skulle deleta hela msn... korkad som jag är så ville jag ha en förklaring exakt hur jag skulle gå till väga... för jag vet ju hur det brukar gå om jag sätter igång att deleta saker... dom brukar försvinna och aldrig komma igen.... och det ville jag ju inte att msn skulle göra...

Men när jag bad om förklaring snäste hon och sa: "Jamen du har väl en ikon som det står messenger på det är den du ska ta bort". OK sa jag... då gör jag det men hur får jag en ny då....? - Jamen, sa tjejen du går bara in i klienten och hämtar en ny..... Nu kände jag mig som nån mormorsmormor som inte fattar ett dugg... så jag tackade för mig.... deletade messenger (för så långt var jag med) men hittade ingenstans hur man får en ny... ORKA..... inte ringa igen.. så jag kollade på Telias nätsida i mobilen men inte ett ord om msn... Så när jag kom hem fick sambon gå in via datorn och skicka till mig, så nu funkar det.

Men jag måste bara säga.... USEL service Telia.... Det är lättare att få prata med USA´s president via mail än med er! Hos 3 var det aldrig några problem.... man nådde dom alltid, dom svarade utan köer och hjälpen kom snabbt. Dom var t o m "sta" och vred på sin 3G mast på Gårdtjärnsberget så jag skulle få bättre mottagning här hemma på landet... tyvärr funkade det inte så därav operatörsbytet.

Hörde att Comviq hade haft som konkurensmedel mot Telia att dom skulle svara på senast andra signalen när man ringde och utan kommande kö.... Nåt för T att lära sig av kanske....

Slutmörrat om detta nu.....


Nu ska jag pyssla med lite annat en stund....

MEN...... I´ll  be back (buackquackinBradford)

Tjo på Er!

Kommentarer
Postat av: Madde

Härligt att du får jobba lite. Det verkar som att du längtat efter det. Hoppas allt är bra med er! Kram Kusinen

2008-09-17 @ 12:35:17
Postat av: Josefine

fina hästar på headern :)

2008-09-17 @ 12:40:28
URL: http://juisy.blogg.se/
Postat av: Klabbis

HALLLÅÅÅÅÅÅÅÅ (nu rämjer ja söm Lötta!)

Dags å blögga nu :)

2008-09-19 @ 09:43:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0