Nostalgi...

I dag har jag nostalgipratat med en gammal lägerkompis. Vi brukade tillbringa loven på Dalagården i slutet av 70 talet. Tänk vad man minns när man mailar namn fram och tillbaks... Funderar allvarligt på att ha nån form av återträff... det skulle vara kul....
Annars har jag tillbringat större delen av dagen i sängen med feber. Min eländiga förkylning vill inte ge med sig. Det är väl bara att vänta ut den. Tur man har TV i sovrummet.... fast dom visar mest skit där på dagarna ändå.

Men jag somnade en liten stund till Dr Phil i alla fall. Vaknade mot slutet av programmet och då hade han en kvinna i studion vars man fortfarande köpte presenter till sitt ex vid födelsedagar och jul och sånt. Trots att frun sa att hon kände sig kränkt så fortsatte han.... jag fattar inte vad det är för bokstavskombination på vissa karlar, S L Ö G kanske (ja jag vet bymål men vaddårå ;)).

Idag åt vi ugnspannkaka med bacon. Linnéa och en kompis var ute och red på våra hästar. Sambon hade lagt ut bacontärningar på en långpanna på köksbänken när hundarna började tokskälla ute i hundgården. Vi sprang ut och upptäckte att hästarna blev inforslade till stallet av ett par snälla grannar och dotterns kompis satt ute på trappan och grät. Grymling det lilla russet hade valt att testa ett dikeshopp med den ovana ryttarinnan - vilket inte var så bra, speciellt inte med tanke på att hon satt å pratade i mobiltelefon när hon red. Hon for av och ner i diket och Linnéa fick kliva av Hero, binda fast honom i tyglarna för att hjälpa kompisen. Det ville inte Hero speciellt inte när Grymling var lös så han slet sönder tyglarna och smet han med... Linnéa hade ingen mobil med sig (gissa hur många gånger mamma tjatat om att man ALDRIG rider utan mobilen med).... och kompisen hade inga pengar på sin mobil. Tur då att grannarna såg vad som hände och ryckte in.... hur som helst så hade kompisen lite ont i foten men annars gick det rätt bra.

Nåväl när sambon kom in i huset fanns i alla fall inte minsta baconsmula kvar på plåten..... Men några små kissemissar var rejält törstiga sen ;) Tur vi hade fler paket.

Jag hittade ett kokt ägg, bland de andra när jag skulle göra pannkakssmet. Så jag gav det till Linnéas "yttepyttehundmedöverbett". Dolly var så glupsk och svalde allt i två tuggor. När allt var uppätet (tog en millesekund) så kom hon och gnydde och hade ont i matstrupen.... tokhund! SÅ kan det gå när man är glupsk (eller tärv som det heter på bymål).

Sambon går på kurs denna vecka. Just nu pluggar han i lugn och ro uppe, men inte så länge till... för nu har jag skrivit klart och ska upp och gosa med honom ;)) Han är en go´gubbe ;))
Ha de´

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0