Helgen

Den här helgen har innehållit många saker... först i fredags när sambon slutat jobba så åkte vi till Bollnäs och lämnade dottern (min) på bussen söderöver... sen plockade vi upp dotter nr 2 (sambons) tillsammans med 2 kompisar vid tåget för vidare transport till Målda för mysmiddag... Det var jättetrevligt och underbart god mat. När ungdomarna skulle lämnas på bussen i byn till Bollnäs så plockades sambons gamla klasskompis upp...... fast så värst gammal är han ju inte.... eftersom han är klasskompis med sambon som förövrigt är född samma år som jag så är han ju precis i sina bästa år... precis som Karlsson på taket ;)
Satt uppe och nattsurrade en stund innan tröttheten tog överhanden... lång sovmorgon på lördag morgon... mysig och lång frukost sedan iväg till Granngården för inköp av mera häststängsel och tråd... fick köra snabbt till Bollnäs för i byn hade någon stjärna köpt upp hela lagret av stängselstolp dan innan.... tack för den vem du än är..

Nåväl vi kom inrusande i sista stund innan stängning och hann precis betala och gå ut kl 2 när dom stängde.... så vi är inte riktigt att betrakta som såna dryga kunder som aldrig kan masa sig ut i tid vid stängning som min äldsta dotter brukar klaga på... (hon jobbar i butik)....

Sen skulle sambon och klasskompisen på 30 års reuninon i Bollnäs och jag skulle ägna em och kväll åt att stängsla ny hage till hästarna.... Det gick bra båda delarna.... men min helt underbara sambo ringde mig redan vid midnatt och lät ynklig och längtade efter mig. Sen ringde han igen lite senare och ville att jag skulle komma och hämta dom... vilket jag gjorde.... sen blev det lite te och mackor här i köket på Målda innan nattning.... kom väl i säng runt 3... vaknade vid 10 i morse och åt frukost sedan förflöt några timmar med lite förevisning av ägorna och inspektion av min nystängda hästhage... sen lunch brukar följa på sen frukost och den intogs på Kinarestaurangen ovanpå gamla Domus i Bollnäs (ja jag har bott borta så länge jag så dom där två fula husen i Bollnäs, som förövrigt behöver en rejäl fasadtvätt, kallas fortfarande av mig för Tempo och Domus.... så det så!)

Släppte av klasskompisen som skulle hälsa på sin mor innan bussen till Stockholm gick.... Sambon och jag for hem till Målda för lite siesta innan dottern skulle hämtas vid bussen... sen åtnöjts återigen god middag... sambons berömda lasagne....

I går åt jag kaffe och macka till frukost, fil till lunch och fil till middag.... så går det när man är ensam hemma och stänger hage.... halv 9 var jag klar och då säckade jag tillslut ihop vid Tvn... kollade på Sing-along.... MEN vilken imponerande kille som var med... Benjamin Wahlgren, son till Pernilla.... vilken talang! Hoppas vi får se mycket av honom i rutan.... Gjorde bästa imitationerna EVER! Vanheden nästan bättre än Brunnberg himself.....

Förövrigt så har jag badat 4 hundar av 5.... Kessie ska bada i morgon.... dom andra luktar shampoo och Kessie luktar.... hund...... Nu ska malteserna sova i sin hage.... Kessie ska sova bredvid mattes säng och snarka och lukta..... hund.....

Nattinatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0