Denna morgonen

Fortfarande förkyld och eländig vaknar jag först kl 2.03 på natten av att hundarna skäller... när dom lugnat sig somnar jag om och vaknar 5.57 av att katterna är sällskapssjuka och står utanför sovrumsdörren och "rämjar". Släpper in dom små och försöker somna om liggande på magen med en jättekatt (Zorro) spinnande och dreglande i mitt högra öra, en kattunge som kurat ihop sig fint på mina ben (Flisan) och en annan kattunge som står och spinner och trampar mig i nacken (Max).

När sambon senare stiger upp bestämmer sig som tur var alla katterna för att följa med ner och kolla om dom kan sno åt sig nån frukost....  Strax innan 8 for sambo och dotter iväg på kurs och skola... själv satt jag i sängen och läste tidningen och drack en kopp kaffe som min underbara Calle lämnat till mig innan han for...

Då hör jag en bil rulla in på gården, hundarna tokskälla (jösses va bra det är med hundar som talar om när man får besök...)  och så plingar det på dörren... letar febrilt efter morgonrocken och kommer på att den hänger ute på strecket nytvättad och fin... på med sambons morgonrock och ner.... Utanför står en svartmuskig man med en massa prylar... Sotaren... åååh det hade jag glömt/förträngt att han skulle komma idag.... pinsamt! Plockade snabbt undan vid sotningsluckan under tiden han var på taket.... sjavade runt med min trollfrisyr och iförd sambons morgonrock.... suck.. lagom roligt....

Nu ska jag boka ett besök hos frisören idag..... det ska bli ett nöje.... och så ska jag ringa Balezzia i Bollnäs och boka tid för den chokladmassage (låter spännande eller hur ;))) jag fick presentkort till av Calles goa döttrar... sen hoppas jag att jag även blir frisk från förkylningen.... .... sen är jag på banan igen....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0