Ålder

I går bet jag av en tand. Då känner jag mig gammal.... det är nog enda gången jag gör det.... förutom de gånger jag är trött innan tio på kvällen då.... jo det händer ibland.

Sambon och jag var in till Bollnäs igår och hämtade en omgång prylar från mushuset (eller råttboet som Marie säger)....

Hur som helst - Vi gick på Krokanen, sambon och jag och skulle ta en varsin toast med mozzarella och salami och vid första tuggan rök halva tanden.... Det gjorde inte ont men vasst och eländigt blev det, så jag som är så pratglad fick öva å hålla näbben - vilket inte var helt trivialt.... men men.... fick tid hos tandläkaren idag efter jobbet.... Inte lätt för en lärare att ha ont när hon pratar, men så var det. Nu är tanden fixad och snygg igen och jag är fortfarande bedövad, men inte bedrövad.... ha ha ha.... jo förresten, lite bedrövad blev jag när jag skulle betala.... 1450 spänn..... roligare KAN man ha för pengarna, jag lovar...

Nåväl - när vi var klara i Bollnäs hämtade vi lillsonen  vid bussen. Han ska vara hemma till på söndag då han åker till sin pappa igen. Det är så skönt att ha honom här.

Idag har jag badat valpar... ja dom är ju rätt stora nu Lizzie och Dolly, men dom är ju minst och heter fortfarande kollektivt valparna.

Snart ska dottern skjutsas till sin ridlektion... själv ska jag slappa och umgås med sonen.

Ha de´........


Dolly                                      Lizzie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0