Ny dag nya möjligheter

I natt har det varit frost. Funderar på om det är dags att plocka in rosorna jag har i kruka nu. Förra hösten stod de ute tills de var översnöade men klarade sig och blommade ändå med full kraft denna sommar... kanske det är så man ska göra... eller så ska man inte utmana ödet två gånger i ros-misskötsel.

Jag undrar över en sak... Jill Johnsson har ju gjort en cover på Olivia N-J Hopelessly Devoted. På den version jag har sjunger människan ..... "my eyes is not the first to cry"..... nu är jag ju svenska/mattelärare och inte engelskalärare - men nog heter det väl....."my eyes are not the first to cry". När jag som bäst satt och funderade på detta spelade dom låten med Jill på radion och då sjunger hon ARE.... så jag var tvungen ta fram min version som jag laddat ner från telia och i min telefon för dyra pengar och där sjunger hon IS........ 

Nu till funderingen då.... hon måste ju upptäckt misstaget och gjort en ny version?!?.... eller? Men det konstigaste är väl ändå.... hur kan man släppa en platta utan att korrekturläst/lyssnat på varenda liten stavelse... det fattar inte jag....

Kanske är detta med att göra skivor inte nån big deal för vissa så man bryr sig kanske inte... inte vet jag...

Tro nu inte att jag inte gillar Jill (ha ha... vitsigt) jag tycker hon är en fantastisk artist och min sambo får ofta maka på sin Robert Johnssons dodonk dodonk dodonk wääääääää musik för att jag ska lyssna på Jill...... desperado.... a little bit more.... angel of the morning.... hopelessly devoted mm...

Nu skiner solen, sambon har åkt till jobbet, yngsta dottern till skolan, jag är hemma med snuvig son, hästarna är utsläppta i hagen med en stor bal hö och katterna kom just in från sitt morgonbus ute....

Ska nog tvätta och vika tvätt idag.... lite skönt att ha det gjort när helgen närmar sig... är dock hes som en kråka idag... så det kanske blir en tyst helg här hemma.... ja iofs har vi ju två barn som kan tjoa...  men sambons öron lär ju få vila om jag är tyst... he he he....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0