Mycket nu.....

Har bestämt mig för att få ordning på allt som det inte är ordning på.... och det känns som det är det mesta just nu.
Tvätthögar, papper som ska sorteras, golv som ska dammsugas, räkningar som ska betalas mm mm

Nån som känner igen sig. Det är märkligt tycker jag hur allt bara kan gro igen på en gång - men det är väl så när man bor och renoverar i samma hus. Jag tycker man inte gör annat än kånkar möbler fram och tillbaks.... hittar nya tillfälliga lösningar för möbler som egentligen borde vara nån annanstans men hmmmm ja det fattas rum för oss helt klart.

Vi åkte i somras förbi en helt tom, stor (och jag menar verkligen STOR) sekelskiftesvilla i trä. Kan tänka mig att den innehöll sisådär 8-10 rum.  Sambon luskade ut vem som rådde om den och pratade med honom också. Han skulle fundera och prata med sina söner om han ev. ville sälja. Vi skulle höras efter jul. Detta är ju också en gård - ännu mer "på landet" (läs i bushen) än vad vi bor nu. Men med ett sagolikt läge vid vatten och med underbara åkrar runt omkring. Naturligtvis ett litet sött stall fanns det också och ett litet extra hus intill.

Vi vill ha och behöver det huset... kan tänka mig att det behövs renoveras där också men vi har ju vanan inne... få se vad framtiden bär med sig... annars får vi väl bygga ut vårt hus här på Målda. Det är också en tänkbar lösning.

Nu ska jag återgå till städningen. Vi har 3 rum, kök och två hallar, ett badrum (det andra under renovering) och en tvättstuga. Det känns som jag är överallt och plockar och fixar.

Sambon är i Gävle idag och håller kurs för idrottslärare. Längtar efter honom men det blir nog sent för honom ikväll för när han kommer från Gävle ska han till travbanan på hovslagarkurs. Där är han inte lärare utan kursdeltagare.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0