Morgon

Denna dag började med att Max fick tag i burken med fiskmat och drog ut det över hela trappen, sen var han och slickade i Mattias frukost - då fick han gå ut bestämde jag. Ingen av dom andra katterna hinner hälften så många hyss som han gör.

I dag ska jag dammsuga och torka golven och tvätta de återstående mattorna. Sen ska jag fortsätta att organisera våra pärmar med allsköns viktiga papper. Så vi tillslut blir en sån där ordningsam familj som vet exakt var vi har allt. Det är i allafall en målsättning.

Funderar starkt på om jag ska ta mig i kragen och måla badrumsfönstrena invändigt. Det skulle behövas, är jag ändå i farten med detta så kan jag lika gärna ta sovrumsfönstret också så kan sambon få skruva upp den nya gardinstången sen. Den som sitter där idag är en träfärgad mormorsstång med svarvade träknoppar... inte min stil precis. Så upp kommer nu en svart smidesstång i stället. Kan ni tänka er att den vi har nu har dom placerat så konstigt så ska man ha en gardinkappa i den så täcker den inte hela fönstret. Suck! Men det blir fint med nytt runt fönstrena i allafall så kan jag pynta och göra fint där.

Vi har bestämt oss för att renovera klädkammaren innan vi renoverar sovrummet. För mycket av de kläder som förvaras i sovrummet just nu ska ju förvaras i klädkammaren sen när den är klar.... SÅ nu vet ni lite mer om mitt sovrum.... Intressant va??  ;)))

Anledningen till att jag är disciplinerad och bloggar nu är att nästa punkt på min lista är dammsugning... det gillar jag inte men det måste göras så därför säger jag  so long just nu....
Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: Sambon

Skruva gardinstång?! :D

Ja ok då! Jag gör vad som helst för dig, när som helst och hur som helst! ;)

2008-10-30 @ 19:32:07
URL: http://klatuu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0