Jag tycker......

Jag är en människa som ibland tycker en massa
Nu har jag tyckt till igen om historien med jägarna som skjuter 100 m från min husknut och 70 meter från vårt hundhus och på andra sidan stängslet på vår hästhage. (Se bloggen "Arg så jag spricker"). Skrev en insändare till vår lokala tidning Ljusnan som resulterar i att i morgon kommer en reporter hit å ska intervjua mig. Mamma skäms... fast hon tycker som jag. (Mä! Då blir du ju "utbildad" i tidningen sa hon) Men hon är bybo hon och tycker inte man ska utmärka sig (eller hur det nu var Göran Westling sa i skolan - "sluta utmärka er nu" till  mig och Marie). Dessutom så är jag ju utbildad vid Celsiusskolan, Torsbergsgymnasiet, Högskolan i Gävle och Lärarhögskolan i Stockholm - så jag tycker inte det är farligt alls att bli utbildad i tidningen... ha ha ha......

Men jag har väl bott i Stockholm för länge jag för att bry mig om sånt. Jag gillar när människor har civilkurage och säger ifrån när något är fel. Ibland händer det att jag får ett anfall av civilkurage och då blir det så här.

Kanske blir nån artikel på torsdag eller fredag då. Jag tror varken jag eller mamma behöver skämmas egentligen.... bara jägarna förhoppningsvis som så totalt saknar omdöme.

Sen så tycker jag att Obama ska vinna presidentvalet i Amerika. Han känns äkta och hoppas han kan ge lite nya vindar (inte över Cold Comfort Farm kanske) men över det där landet. Såg ett program på tv idag om folk som blir allvarligt sjuka och behöver mediciner och sjukhusvård och inte har råd. Eller blir totalt bankrutta när sjukhusräkningarna kommer... ruggigt! Tur vi har det så bra i Sverige!

Jag tycker ännu mera... jag tycker att min dotter ska vara i säng senast kl 22. Har bestämt mig för att vidta åtgärder annars. Jag menar.... datamodemet kan stängas av kl 21 t ex, tvn´s antennsladd med för den delen.

Sen tycker jag det är jättemysigt att sitta vid köksbordet och blogga när sambon sitter bredvid och lirar gitarr. Nu spela han ett riff som enligt honom lät som Dunderklumpen, fast det är ett Delta-blues riff egentligen säger han - men även Dunderklumpen kanske kört ihjäl nån katta nån gång vad vet jag..... ni vet... dodånk dodånk dodånk WÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ


Undrar om jag ska gå och sova nu. Känner att jag är på väg att spåra ur och prata för mycket jåll nu.

Kanske ska jag se till att få nån liten skönhetssömn så jag inte blir "utbildad" i tidningen med "pösar" under ögonen.

Sambon behöver nog också nattas nu - för han försökte sig på någon sopranstämma som.... ja det skulle väl inte ens ha funkat även om han inte varit förkyld! (Han säger att han inte lärt sig "transporera" -sött va... transponera menar han ;))

Chip på er gött fölk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0