Till Berit

Ja jag hoppas tidningen pratade med jägarna också. För det bad jag dom göra. Jag gav dom även två telefonnummer som jägaren gett mig. Jag tror faktiskt att den jägaren jag talade med kan säga att skottet föll först, räven blev skadeskjuten och sen började eftersöket. Precis i den ordningen. Han verkade rätt juste och jag blev bara besviken att han inte höll sitt ord och dök upp på tisdagen eller ringde som vi bestämde.

Jag gick här hemma och väntade hela den dagen på att få reda upp detta, sedan resterande delen av veckan med.

Katter ja..... vi har 5 stycken. I somras när vi satt ute på kvällen så fick vi se en räv ute på åkern gående sida vid sida med våran stora hankatt Zorro.

Jag är nog mera rädd för jägarna när det gäller våra katter är vad jag är för rävar i dagsläget.

Det jag tycker är otäckt i sammanhanget är att en sån liten begäran, en fråga om man inte kan antingen låta bli att jaga i dungen (så man slipper vara rädd varje dag 8 månader per år) eller att man bara ringer på dörren innan och talar om att man är där, så vi vet. Att en sådan begäran kan resultera i anonyma brev av hatkaraktär, med förtäckta hot riktade mot mina barn. DET kära Berit är att gå way too far!  (För att förtydliga - för det har jag lärt mig att göra... jag har inte sagt att detta kom från dig. Det kom från annat håll. Någon annan som också lyssnat till djungeltelgrafen kanske)

För en liten tävlings skull??????

PS som svar på din fråga. Jag förstår väl också att man måste jaga en skadad räv. Det jag vände mig emot var att man sköt den (så den blev skadad dessutom) så nära vårt hus, så nära våra hästar och hundar, så nära dotterns ridväg UTAN att i förväg talat om att man är där.

Kommentarer
Postat av: Berit

Hejsan.



Jag håller absolut med dig i att det är att gå för långt. ALLA måste respekteras för sina åsikters skull. Hur dom än ser ut. Men jag hoppas (och tror innerligt) att det inte är menat som ett hot mot dina barn det någon vare sig skrivit här, eller på något annat sätt hört av sig.

Om det är signaturen Arne du refererar till så uppfattar jag personligen det snarare som lite klumpigt skriven omtanke än hot. Jag är iof sig också en sån person som alltid tror det bästa om alla människor, men för att vända mig till signaturen Sandra Bullock, så är det mer ett sätt att uttrycka sig på här omkring. Det blir lätt fel i text där man inte hör undertoner och/eller tonfall i meningarna. Men det betyder inte att man behöver läsa allt som hotfullt.



Jag känner som så nu att jag fått fram mina åsikter. Fått svar på en och annan fråga och nu inte har så mycket mer att tillföra debatten.



Jag hoppas att allt löser sig på bästa tänkbara sätt för alla inblandade.

2008-11-09 @ 01:25:06
Postat av: Helén

Ja du Berit, man kan ju alltid hoppas.



Men omtanke är nog det minsta jag känt att någon visat mig och de mina sedan min vädjan.

Det obehagliga är att jag trätt fram med mitt namn, medan resterande är anonyma. Man kan ju misstänka att vissa namn är fingerade också (men det visar sig snart).



Var och handlade på byn idag och det är inte roligt att fundera på om någon av de man möter är någon av de som skrivit.



Vad kan hända? Jag har lärt mig att kritiserar man jägares beteende så kan vad som helst hända.

Det är viktigare att få vinna jaktlagets tävling än att barn ska få känna sig trygga.



Jag har förvisso bott i Stockholmsområdet i nästan 20 år, men jag tror faktiskt att människorna här omkring kan uttrycka sig på ett bättre sätt än Arne (eller vad han nu heter... han har ju svängt sig med annat namn också - men även det kommer att visa sig).



Jag känner starkt obehag och kan inte förstå att man inte kan få ha ett önskemål om att de som prompt måste jaga i dungen SÅ nära vårt hus ska annonsera sin närvaro så man vet att hålla sig därifrån. Att man inte ens kan få önska det utan förtäckta hot och misstroende från folk som inte törs säga vem dom är. DET är för mig en gåta.



För er som TÖRS det så går det bra att tala om det till mig per mail:

[email protected]

eller direkt här.

2008-11-09 @ 02:56:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0