Nu e de helg!

I går när jag var ner till Bålsta passade jag på att hälsa på alla gamla ko-legor på V-ängen. Tänk då sa dom att jag fått dialekt.... Mä! Jag som tyckte jag pratade som jag brukar när jag är där nere... Tur ja inte drog på mitt värsta bymål då, för då hade dom nog inte fattat "nahannan".

Från det ena till det andra. Marie och jag skrev ju som sagt en del sånger under högstadie och gymnasietiden. Försöker dra mig till minnes några texter. Man fick inte skratta på den tiden... kanske inte nu heller vad vet jag. Man skulle vara samlad och ordentlig. Det skrev vi också en sång om... försöker bara frammana texten ur minnet... det går väl sådär... återkommer med det när jag kommit på mera.

Att fråga Marie är ingen idé. Hon har sämre minne än mig hon (hur nu det är möjligt ;)) Hon har bara ett palleminne hon, men det är en heeeeelt annan historia.

En rolig historia från gymnasietiden minns jag i alla fall och den tänker jag avsluta med.

Vi hade en kräsmagad kompis Urgelgurgel. Hon satt mitt emot mig och Marie i matsalen en dag. Då hittade Urgel ett hårstrå i maten och blev tämligen äcklad av det. Ännu värre blev det när Marie utbrast: Det är nog mattanterna som kliat sig under armarna. Jag skrattade så jag höll på att kissa på mig, men stackars Urgelgurgel hon reste sig upp, lämnade brickan och åkte hem..... ja kära nån det var tider det.

Mitt bästa gymnasieminne är dock julfesten på Haneborg 1978. Det var då jag fick pussas med skolans snyggaste kille. Den kille som nu, 30 år senare är min underbara sambo! Det Ni! Mirakel kan inträffa!

Undertiden som jag har bloggat så har jag suttit och lyssnat på Vinyl 107 (Crocodile rock bla.... en underbar låt att dansa till). Sambon, den underbara har serverat  mig en mugg av 08 glöggen och så har han lagat sin underbara kycklinggryta.

Jag är lyckligt lottad. Jag har världens bästa sambo, underbara ungar, både egna och bonus, snälla underbara föräldrar, underbara kompisar, med Marie o co i spetsen..... Underbara djur och ett härligt boende.

Poss å trevlen älg!

Kommentarer
Postat av: Maran

Nu är det helg - gapa å svälj!

2008-11-07 @ 23:30:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0