Julstämning

Jag har pratat fram och tillbaks med Marie om detta med alla tabun när det gäller julen, pynten och när man FÅR börja. Vi kom till konsensus (fast vi skrev ingen konsensusrapport he he he) om att man får göra som man behagar...

SÅ nu vet ni det, arma människor som färdas efter Grängsbovägen, att nu börjar det bli julstämning på Målda Gård. Jag har hängt upp lite röda gardiner, satt fram adventsljusstakar i några av fönstren (har inte hunnit alla - men det kommer, var så säker). Så följaktligen har jag adventspyntat en vecka tidigare än jag brukar.

Yngste sonen tyckte en tomte på kylen var på sin plats också så vän av ordning kommer att få dåndimpen om dom tittar in hos mig..... ( He he he.... sa hon och log trotsigt ;)))

Lyssnade på Mange på Vinyl 107 häromdagen. Vanligtvis tycker jag bra om honom, men denna gången var det en stackars människa som skrivit in och önskat nån julsång. Det vägrade han att spela.... bara för att det var november....

Nu säger jag ..... mööööörrrrrrrrr!

Nä nu ska jag dona lite innan sambon och jag ska ta lite glögg och pepparkakor med ädelost....

Ha de´............

Kommentarer
Postat av: Marie

Hähähä, du ligger i lä. Här finns redan: 2 uppsättningar juliga gardiner, 1 minigran, 2 kulor, 1 stjärna, 3 stakar, 1 julduk, 1 krans på dörren samt minst 20 tomtar (jag kan icke räkna dem alla)

2008-11-23 @ 20:30:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0