Nu läll...

Nu läll är jag tillbaks igen.... såväl gårdagen som dagen har varit vikt till renovering och inredning. Jag har inrett dotterns nya rum och mannen har slipat och betsat köksgolv.... så nu blir det till att dammtorka ALLT i veckan som kommer...... Inte i morgon dock för då ska vi ta Saaben och köra till Borlänge och hämta vår husvagn. Men tisdag kommer med all sannolikhet att innehålla en del städning...

Just nu sitter jag med datorn i knät och ser på när mannen ligger på knä och betsar vårt 100 åriga köksgolv.... det blir SÅ fint....  Det är häftigt med gamla hus..... tänk att man kan hitta fina golv under mönstrade, hemska plastmattor. Har även hittat en fin spegeldörr bakom masonitskivor.... Dörren ska jag senare vitmåla enligt Shabby Chic metoden. En inredningsstil som jag helt har anammat.... Därför älskar jag att vitmåla gamla möbler.... har några pågående möbelprojekt ute i stallet med...

Tyckte att det  var dags att lägga in en ny bild på vår hund och valpmamma Sessan, eller Ibbis som Marie kallar henne... Hon är ju stolt mamma till Månstrålens elfte malteserkull. Ja valparna är riktigt stora nu och två har flyttat hemifrån och den tredje blir kvar här hos oss....


Kommentarer
Postat av: Madde

Visst är det läckert! Hittade en gammalt trägolv hos mamma och pappa i helgen. Visst vart det fint?

Kram

2008-07-07 @ 11:28:19
URL: http://my.opera.com/Miss%20Bonnet/blog/
Postat av: Marie

Mä! Lilla Ibbidiii, den tungan känner man igen :)

2008-07-07 @ 23:02:17
Postat av: Helén

Ja trägolv är kanonfint.... Jag vill minnas att det är trägolv i vardagsrummet också hos dina föräldrar eller hur Madde?

2008-07-07 @ 23:15:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0