Förmiddag

Mycket att lära med denna blogg, men jag gör små framsteg. Mannen gjorde nån "skogsmullebild" åt mig som inte är riktigt jag... även om jag faktiskt är en liten liten skogsägare... få se om jag kan få fram nåt skojsigare sen... hade tänkt mig nåt med hav och fyrar - maritimt Ölandstema kanske..... eller... tja... vackra bilder på alla våra djur.....
En ny bild på mig själv skulle nog också behövas eftersom jag fn inte är blond utan brunett.... (alla blondiner med egen vattenbrunn förstår nog varför - vem vill se ut som Shrek.. ja alltså färgen.... fast i håret hmmmmm förstod ni det där...??)

I går kväll hade hästarna race i hagen... så häftigt att se! Stora, ståtliga, svarta Hero i full galopp genom hagarna med russet Grymling tätt i hälarna. Russet fuskar lite, han vänder innan Hero så får han lite försprång och kan känna sig som vinnare en liten stund i alla fall. Men han har bra fart i sina små russben ändå.

I morse var jag uppe tidigt. Halv 6 var jag ute med de små valparna. Dom var otroligt morgonpigga och tyckte att jag skulle vara ute och leka med dem. Men efter kissning och bajsning så fick de gå in och få sin frukost... själv kröp jag ner bakom den sovande sambons rygg och var äckligt pigg i 2 timmar. Men sedan slocknade jag och sov alldeles för länge....

När jag kom upp hade min kärlek gjort frukost och rensat jordgubbar så då blev det en lång mysig frukost....

Nu är sambon på väg till sin mor för att förbereda hennes 80 års dag som inträffar i morgon. Att hon fyller 80 är det ingen som kan tro..... hon måste vara den piggaste, snyggaste och ärtigaste 80 åringen i det här landet....

Sedan ska vi plocka fram trägolvet i Linnéas rum... det blir spännande att se hur det ser ut....  slipning och målning blir det sen..... en annan dag....

Nu ska vi se om jag är så teknisk så jag kan få fram några bilder....

Skriver mer sen...

Kommentarer
Postat av: Marie

Ööööh, täknisk!

2008-07-01 @ 13:22:10
Postat av: Helén

Ja tänk öm man ä täknisk utan å ha anlag.... hea hea

2008-07-01 @ 18:28:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0