Snart jul

Jag är en riktig julälskare. Ser fram emot julen så tilll den milda grad att såväl glöggen som julskivorna får sin debut redan i oktober. Inte hinner jag tröttna heller kan jag lugna vän av ordning. 

Just nu står dock allt innehåll från vår klädkammare i hallen uppe på julgranens plats, så sambon ska få konka ner detta till vår stora tvättstuga istället, för gran måste vi ju ha. Anledningen till klädkammarinnehållets placering är som vanligt renovering.

Vi ska ta fram trägolvet i klädkammaren, sätta upp gipsskivor på både tak och väggar och inreda och göra ett praktiskt rum för vår klädförvaring. I och med denna totala förvanling av ovan nämnda rum byter det givetvis namn från klädkammare till dressingroom. Så ska det vara har jag hört..... dressingroom..... låter det inte vackert och trendigt värre.

När detta är klart blir det äntligen tid för sovrummets ansiktslyftning. Försökte mig på att skicka några riktigt gräsliga bilder till Simon och Tomas på tv 3 men dom hade fått nog av hemska objekt för säsongen. Kanske nån annan som känner sig manad?

Först ny el och sen blir det målning av trägolv, tak och lister OCH nya tapeter. Har desperat försökt få tag på någon som liknar den gamla som sitter där för den är underbar, men icke. Trots att jag gått igenom alla gammalsvenska kollektioner som finns tror jag.

Sen ska väl typ hälften av möblerna bort från sovrummet (vi har ju nån sorts förhoppning att mycket av det innehåll som nu belamrar sovrummet kommer att rymmas i den nya klädk.... förlåt... dressingroomet....... (jösses vilken försvenskning av engelskt ord... he he he)

I alla fall köpte vi igår en otroligt minimal dvd-spelare till ett otroligt minimalt pris, så nu kan även vi se film och inte bara barnen (som i vanlig ordning är mera välförsedda än oss vuxna he he - nån som känner igen sig??).

Vi gjorde nåt annat i går också... men det "äner" jag inte berätta förrän på julafton.

Igår tryckte vi också ut tidningen Maltesernytt som jag är redaktör för. 48 juliga sidor med en massa malteser och hunderier. Kul för den som gillar det. Dock var inte tekniken på vår sida så vi höll på från kl 18-24. SUCK men vad gör man inte för den goda saken.

Nu blir det till att börja med nr 1 för 2009 som ska ut i mars. Det är jättekul att göra tidningen. Dock ett litet h---te att trycka den.... för att inte tala om distributionen..... Hoppas vi ordnat nåt etikettskrivningsprogram för adresserna till dess så man slipper sitta och handskriva 100 kuvert. Jo denna gång blev det så..... tillika 100 inbetalningskort..... träningsvärk och skrivkramp idag......  Är vi inte gammaldags och "hedenhösiga" så säg..... så är det när tiden inte riktigt räcker till....

Nä nu ska jag nog ta och "styscha täll" mig lite.

So long på er!

Kommentarer
Postat av: Camilla

Söt blogg! Spana gärna in min och Lisas dubbelblogg också, vi ska göra världen gladare :D Hade bäst!

2008-12-17 @ 18:49:40
URL: http://dubbelbloggen.blogg.se/
Postat av: Klabbarparn

Hähä ja vääääät... :) poss!

2008-12-18 @ 09:24:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0