Inte ensam

Inser att jag inte är ensam om att glömma bort bloggandet under denna julhelg, bara vacuum som håller ställningarna tror jag. Men idag har varit en riktig slappardag för både sambon och mig. Mest för mig för sambon har skött hästarna i alla fall...

I går var vi till Sörforsa och lämnade igen ett par kvarglömda glasögon som låg kvar på bordet efter julhelgen.  Men det var en mysig resa så jag klagar inte... god mat blev vi bjudna på också... Var in på ÖB i Söderhamn och handlade lite smått sedan kom store sonen hem till oss och vi åt sambons goda lasagne och tittade på Körslaget på fyran. Extra kul i år eftersom det dels är en kör från Bollnäs med under den härliga Hannas ledning, men även för att vår kompis Göran är med i Nannes Hägerstenslag. Både sambon och jag pluggat med Göran. Han brukade alltid säga till mig och Marie att vi alltid utmärkte oss... därför tycker jag han är riktigt modig som törs utmärka sig i TV... ;)))

Han är en underbar person och jag minns med ett litet fniss när vår vikarierande musikmajje i gymnasiet (han som vi hade när världens bästa musiklärare Magnus Bergwall var ledig) en vår lät oss öva in "Sköna maj välkommen" flerstämmigt och sen kom på den galna idén att vi skulle ge oss ut på stan och sjunga den. Så hela klassen gav sig iväg (trots Isac och Görans protester och under hurrarop från mig och Marie givetvis) och sjöng den utanför såväl Tempo (hette det så då va´)? och Domus. Jag lovar att Göran led, men som den väluppfostrade gosse han alltid varit följde han snällt med och bidrog till att hans stämma lät vackert.

Så i kväll är vi nöjda när både Hanna och Nanne är kvar.

Nu ska jag joina min underbara sambo vid tvn för att fortsätta se Mission Impossible 2.

Zo Lång!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0